Siła rozwiązań hybrydowych firmy Mark Andy
18 Sep 2018 10:38

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Prawie 300 klientów z całej Europy, cieszące się dużym zainteresowaniem prezentacje rozwiązań „hybrydowych”, pierwsze pokazy nowej maszyny Digital Series HD, liczne dyskusje i rozmowy biznesowe – to najkrótsze podsumowanie Forum Technologicznego, jakie firma Mark Andy zorganizowała w swoim warszawskim centrum demonstracyjnym w połowie września br.
Spotkania z klientami z różnych stron świata to już tradycja firmy Mark Andy. Mottem kolejnego stała się „siła rozwiązań hybrydowych”, które w coraz większym stopniu decydują o kształcie portfolio tego dostawcy, stanowiąc też pokaźny udział w realizowanych przez niego wdrożeniach. Okazją do zorganizowania wrześniowego Forum Technologicznego stały się niedawna premiera maszyny Digital Series HD (która w Warszawie została po raz pierwszy pokazana szerszej publiczności w Europie), a także zbliżające się targi Labelexpo Americas w Chicago. Na wydarzenie zaproszono także gości specjalnych: studentki – laureatki tegorocznego konkursu designerskiego „Mark Andy Student Awards” na najlepszy projekt opakowania giętkiego i etykiety: Elenę Onyszczuk z Ukrainy i Lydię Haussmann z Niemiec. Stworzone przez nie, nagrodzone prace (odpowiednio: opakowanie na proekologiczne musli oraz opakowanie na kawę) można było zobaczyć wśród próbek wydruków zrealizowanych z udziałem rozwiązań Mark Andy, demonstrowanych w centrum pokazowym w czasie Forum.
Prezentacje rozwiązań „na żywo” odbywały się dwa razy dziennie, spotykając się z dużym zainteresowaniem uczestników. Największą uwagę przyciągały dwa rozwiązania: nowa wersja Digital Series HD (wyposażona m.in. w moduł inkjetowy oferujący druk w 7 kolorach z dodatkową bielą oraz dodatkowe zespoły fleksograficzne i wykańczające) i maszyna fleksograficzna Performance Series P7. W pierwszej z wymienionych realizowane były trzy prace: etykieta na whisky (uwzględniająca druk na folii transparentnej w systemie CMYK z dodatkową bielą i złotem oraz uszlachetnianie lakierem matowym i przezroczystą folią); etykieta na żel/mydło (drukowana w systemie CMYK z dodatkowym kolorem orange, na folii marki Kurz i pokryta wybiórczo lakierem matowym) oraz etykieta na sok pomarańczowy (biały papier jako podłoże, druk CMYK + orange + złoto aplikowane w zespole fleksograficznym + lakier matowy). Przedstawiciele Mark Andy zwracali uwagę na sprawne przezbrojenie urządzenia pomiędzy zleceniami, jego elastyczność i modułowość, umożliwiające wykorzystanie poszczególnych elementów maszyny w zależności od aplikacji oraz wysoką prędkość w porównaniu z innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku.
W maszynie Performance Series P7 zrealizowano dwie prace: etykietę na wódkę (w systemie CMYK, z zastosowaniem modułu Digital Plus Screen umożliwiającego personalizację, z dodatkową folią przezroczystą) oraz zestaw zdjęć wykonanych na folii typu BOPP, z zastosowaniem oprogramowania Equinox firmy Esko. W tym drugim przypadku – co podkreślali prowadzący pokaz – maszyna była błyskawicznie przezbrajana, za każdym razem pracując z pełną prędkością produkcyjną 300 m/min.
Z uwagi na „hybrydowy” charakter wydarzenia prezentacje uwzględniały też model Digital One, w którym drukowano etykietę na piwo oraz personalizowane etykiety imienne (w obu przypadkach druk odbywał się na podłożu papierowym, w systemie CMYK, z dodatkową folią typu Casten firmy Kurz). Na wydarzeniu nie zabrakło rozwiązań innych firm należących do grupy Mark Andy: cyfrowej maszyny offsetowej Presstek DI (w której drukowano opakowanie kartonowe) oraz przewijarki Rotoflex VSI440 (z systemem inspekcji etykiet).
Ze względu na rangę wydarzenia i jego międzynarodowy charakter – poza przedstawicielami Mark Andy Europe (z szefem europejskiego oddziału Tomem Cavalco na czele) – w Forum wziął udział Kevin Wilken, CEO firmy. Spotkał się on z dziennikarzami mediów branżowych, odpowiadając na wiele pytań związanych z obecną sytuacją firmy (m.in. w kontekście niedawnych przejęć takich marek jak Presstek czy Kluge), jej planami na przyszłość oraz systematycznie rozbudowywanym portfolio produktowym. „Konsekwentnie zmierzamy w kierunku bycia firmą typu Total Solutions Partner – mówił Kevin Wilken. – Stąd kolejne akwizycje, umożliwiające dostawy nie tylko rozwiązań sprzętowych, ale też materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych. W coraz większym stopniu stajemy się kompleksowym dostawcą zarówno na naszym rodzimym, amerykańskim rynku, jak też w Europie. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w ubiegłym roku sprzedaliśmy tu więcej maszyn niż w Ameryce Północnej”.
Kevin Wilken chwalił decyzję sprzed kilku lat o ustanowieniu europejskiej centrali Mark Andy oraz jej centrum pokazowego w Warszawie. Podkreślał też rosnącą pozycję Mark Andy jako jednego z liderów w segmencie wysokozaawansowanych rozwiązań wąskowstęgowych.
Trzydniowe wydarzenie stało się okazją do wielu rozmów i rozważań. Część z nich miała charakter panelowy – m.in. do dyskusji nt. rozwiązań niskomigracyjnych zaproszono przedstawicieli firm Flint Group i GEW. Do dyspozycji gości był też liczny zespół pracowników działu handlowego i specjalistów ds. wsparcia technicznego Mark Andy Europe, wspieranych przez przedstawicieli Presstek i Rotoflex.
„Tegoroczne Forum Technologiczne możemy uznać za sukces – mówi Lena Chmielewska, kierująca działem marketingu w firmie Mark Andy Poland. – Bardzo nas cieszy niezwykle pozytywne przyjęcie nowej maszyny Digital Series HD, która zapewnia najwyższą dostępną na rynku jakość i kompleksowość. (...) Do następnego spotkania z naszą firmą okazja nadarza się już niebawem, podczas targów Labelexpo Americas. Pokażemy tam m.in. model Digital Series HD oraz nową maszynę Performance P9E. (...)”.
Opracowano na podstawie informacji firmy Mark Andy