Druk może – dosłownie – uratować ludzkie życie. Udowodnili to polscy strażacy, którzy stworzyli ulotkę reklamową mającą ustrzec przed ryzykiem zatrucia tlenkiem węgla, potocznie zwanym czadem.
Czad, powstający m.in. w trakcie ogrzewania mieszkań piecami opalanymi węglem lub drewnem, jest jedną z głównych przyczyn zgonów w Polsce (i wielu innych krajach) w okresie zimowym. Dlatego też Komenda Główna Państwowych Straży Pożarnych podjęła współpracę z sieciami supermarketów takimi jak Pepco i Lewiatan w celu stworzenia druku mogącego ratować życie.
Jest to ulotka reklamowa, która – poza reklamą różnych artykułów oferowanych przez daną sieć sklepów – zawiera na dole informację wydrukowaną na czerwonym tle, by rzucała się w oczy: „Ta kartka może uratować Ci życie. Przyłóż tę kartkę do kratki wentylacyjnej. Jeśli nie przylgnie, uchyl okna i zadzwoń po pomoc. Grozi Ci zatrucie czadem.”
Ten nietypowy sposób wykorzystania druku i papieru zyskał już zainteresowanie także za granicą – taki news znalazł się m.in. na francuskim portalu branżowym.
Na podstawie graphiline.com opracowała IZ