Debiut API Trends Folio 2019/2020 na targach Luxe Pack Monaco
5 Oct 2018 10:34

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Podczas targów Luxe Pack Monaco, odbywających się w dniach 1-3 października br. i skierowanych do osób oraz firm działających na rynku opakowań luksusowych, miała miejsce światowa premiera API Trends Folio 2019/2020. Jest to kolejna edycja wydawnictwa poświęconego najnowszym trendom w branży opakowaniowej.
API Trends Folio, którego pierwsze wydanie pojawiło się w 2015 r., stał się – jak zapewnia API – swego rodzaju branżowym przewodnikiem po trendach i stylach, a jednocześnie ich wyznacznikiem na nadchodzące miesiące. Korzystają z niego właściciele marek, projektanci graficzni, jak też drukarnie specjalizujące się w produkcji opakowaniowej. Publikacja za każdym razem definiuje i wskazuje 4 obszary tematyczne stymulujące – zdaniem specjalistów API – rozwój branży opakowaniowej. Prezentuje jednocześnie, w jaki sposób właściwe zastosowanie folii, laminatów czy materiałów holograficznych może wzmocnić przekaz marki i wpłynąć na jej postrzeganie w kontekście zmian zachodzących na rynku.
Podobnie jak przy poprzednich edycjach, także tym razem Trends Folio stanowi ewolucję wcześniejszych publikacji z tej serii. W założeniach twórców ma ono wspierać innowacyjność na każdym etapie procesu powstawania i wytwarzania opakowania. Tegoroczna edycja uwzględnia rosnące zapotrzebowanie na najwyższej klasy efekty i wykończenia, stosowane w produktach luksusowych dostępnych w sprzedaży detalicznej.
Pomysłodawcą i szefem zespołu odpowiedzialnego za projekt Trends Folio jest David Peters, creative development manager w firmie API. Komentując pojawienie się nowej wersji wydawnictwa, podkreśla on znaczenie metod, dzięki którym właściciele marek mogą wykorzystać informacje o bieżących i przyszłych trendach do wyróżnienia się na tle konkurencji, większej interakcji z konsumentami oraz zwiększenia atrakcyjności ich produktów obecnych na półce sklepowej.
Targi w Monaco były jednocześnie okazją do promocji Transmet – rozwiązania pozwalającego właścicielom marek zredukować negatywny wpływ na środowisko naturalne bez uszczerbku na jakości finalnego opakowania klasy premium. „Przez ostatnich pięć lat inwestowaliśmy w rozbudowę naszego portfolio w zakresie niezawierających folii laminatów do wykańczania opakowań. Obecnie cała seria produktów Transmet umożliwia łączenie różnej stylistyki, stojącej za trendami wskazanymi w Trends Folio, z proekologicznością. W rezultacie użytkownik otrzymuje efekty, nadające markowym opakowaniom unikalny wygląd i charakter”.

Więcej – w październikowej „Poligrafice”.

Opracowano na podstawie informacji firmy API Group