API Group na konferencji „Inkredible Printing World”
24 Oct 2018 09:55

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma API Folie Polska wzięła aktywny udział w konferencji branżowej „Inkredible Printing World”, podczas której zaprezentowała swoje rozwiązania dedykowane produkcji opakowań i etykiet. Spotkanie było też okazją do przedstawienia wyników badań rynkowych zleconych przez API Group, dotyczących opakowań premium i ich wpływu na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. Prezentacje wygłosiła Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska.
„Udział w wydarzeniach branżowych, takich jak targi czy konferencje, jest dla naszej firmy bardzo ważny, zarówno w wymiarze międzynarodowym, jak i lokalnym. Stąd z jednej strony nasza obecność na wystawach w rodzaju Labelexpo, Packaging Innovations czy Luxe Pack, z drugiej – na konferencjach, organizowanych lokalnie przez innych dostawców czy wydawnictwa branżowe. Naszym zdaniem są one bardzo dobrym miejscem do bezpośrednich spotkań z drukarniami opakowaniowymi i etykietowymi, które są główną grupą docelową API, jeżeli chodzi o branżę poligraficzną. Stąd decyzja o udziale w premierowej edycji konferencji „Inkredible World of Printing” (...)” – mówi Katarzyna Kozińska.
Konferencja odbywała się w dniach 27-28 września br. w podwrocławskiej Ślęzie. Jej organizatorem była firma hubergroup Polska wraz z partnerami, wśród których znalazła się m.in. API Folie Polska. Katarzyna Kozińska przygotowała z myślą o tym wydarzeniu dwa wystąpienia. Pierwsze, wygłoszone w ramach panelu fleksograficznego, poświęcone było ubiegłorocznym badaniom zleconym przez API Group, dotyczącym wpływu opakowania i jego wyglądu na decyzje zakupowe konsumentów. Przeprowadziła je firma Package InSight we współpracy z Uniwersytetem Clemsona, wykorzystując metodę tzw. eye tracking – śledzenia ruchów gałek ocznych w zainscenizowanej na tę potrzebę, dedykowanej przestrzeni sklepowej. Tu umieszczono czekoladę w opakowaniach standardowych oraz uszlachetnionych folią metalizowaną. „Okazało się, że nawet produkt średniej klasy, ale odpowiednio opakowany i „sprzedany”, może być uznany przez klienta za dobro luksusowe, za coś lepszego niż jest w rzeczywistości – mówiła Katarzyna Kozińska. – Wskazują na to liczne odpowiedzi badanych osób, które zaznaczały, że bardziej atrakcyjne opakowanie daje efekt świeżości, kojarzy im się z marką premium i sugeruje posiadanie produktu wyższej klasy. Konkluzja jest zatem jasna: warto zadbać, by – zwłaszcza w dobie coraz ostrzejszej konkurencji – produkt wyróżniał się na półce sklepowej, przyciągał uwagę niebanalnym wykończeniem czy efektami specjalnymi, tak by konsument niemal „kupił” go wzrokiem” – mówiła Katarzyna Kozińska.
Następnie przedstawiła przykładowy projekt zrealizowany z udziałem specjalistów API Group dla właściciela jednej z luksusowych wódek. Zastosowano tu kilka efektów specjalnych, m.in. z udziałem folii soczewkowej.
Druga z prezentacji, wygłoszona tym razem w ramach panelu offsetowego, była zatytułowana „Złoto czy srebro, czyli metalizowane folie do uszlachetniania druku i aspekty techniczne hot stampingu”. Katarzyna Kozińska przedstawiła podczas niej firmę API i jej ofertę, uwzględniającą zarówno różne rodzaje folii do tłoczenia na gorąco (m.in. metalizowane, holograficzne, pigmentowe) i na zimno (w tym najnowszą serię TU), jak i laminatów (m.in. Transmet, którego nowa wersja pojawiła się w ofercie firmy w br.). Prezentacja uwzględniała też studia przypadku, prezentujące zastosowanie materiałów marki API przy produkcji opakowań i etykiet kilku globalnych marek.
Na zakończenie Katarzyna Kozińska omówiła największe wyzwania stojące przed firmami zajmującymi się tłoczeniem na gorąco. Wskazywała też, jak radzić sobie z poszczególnymi problemami technicznymi występującymi podczas aplikowania folii.

Opraowano na podstawie informacji firmy API Group