Metsä Board otrzymała nagrodę Red Dot
9 Nov 2018 12:14

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Metsä Board – czołowy europejski producent tektur premium z włókien pierwotnych – informuje, że projekt kubka tekturowego „Lidloc” otrzymał nagrodę Red Dot za doskonałe projektowanie i kreatywność. Złożone z 24 osób jury obejrzało, omówiło i oceniło ponad 8600 międzynarodowych prac z zakresu projektowania komunikacji, a następnie wyłoniło laureatów nagród Red Dot, przyznawanych w jednym z największych na świecie konkursów w dziedzinie wzornictwa.

Projekt Lidloc wykorzystuje przedłużenie standardowej konstrukcji kubka, które jest składane i może być zablokowane, tworząc zintegrowaną pokrywkę. Jednoczęściowa konstrukcja z tektury eliminuje konieczność stosowania oddzielnej pokrywki z tworzywa sztucznego. Zintegrowaną pokrywkę można łatwo złożyć i zamocować dzięki konstrukcji, która umożliwia jej bezpieczne blokowanie. Można ją wykorzystać do promocji marki, ponieważ jest drukowana jako jeden element – wraz z pozostałą częścią kubka.

Lidloc jest przykładem tego, jak Metsä Board opracowuje bardziej przyjazne dla środowiska i wydajniejsze opakowania, pomagając w innowacyjnym wykorzystaniu potencjału lekkich tektur. Cyril Drouet, Metsä Board Packaging Services Director, powiedział: „Nagroda Red Dot Award należy do najbardziej znanych nagród w dziedzinie wzornictwa w branży opakowaniowej. Cieszymy się, że nasz opatentowany kubek Lidloc zdobył tę nagrodę, ponieważ uważamy, że stanowi bardziej zrównoważoną alternatywę dla jednorazowych pokrywek plastikowych. W najbliższych miesiącach zamierzamy rozpocząć testowanie Lidloc z wybranymi klientami, a po starannie przeprowadzonych próbach będziemy gotowi do szerszego wprowadzenia tego projektu na rynek.”

Uroczystość wręczenia nagród Red Dot odbyła się 26 października podczas Nocy Projektantów w berlińskim obiekcie „ewerk”. Nagrodzone projekty będą przedstawione w publikacji „International Yearbook Communication Design 2018/2019”, która zostanie wydana 15 listopada i będzie rozpowszechniana w 40 krajach.

Opracowano na podstawie informacji firmy Metsä Board