Nowe Centrum Innowacyjności Heidelberga
14 Dec 2018 10:28

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) poinformowała o uruchomieniu w niemieckim Wiesloch-Walldorf nowego Centrum Innowacyjności (Innovation Center, IVC). Hala produkcyjna została przerobiona na potrzeby IVC w najnowocześniejsze centrum rozwoju. Decyzja o jego otwarciu odzwierciedla dążenie Heidelberga do przyspieszenia transformacji cyfrowej w drukarniach oraz w ramach własnej działalności. „Cyfryzacja sektora graficznego postępuje w błyskawicznym tempie, a my aktywnie napędzamy ten proces wykorzystując strategię „Heidelberg Goes Digital”, dlatego nasze nowe Centrum Innowacyjności odgrywa ważną rolę w zabezpieczeniu przyszłości Heidelberga i całej branży na wiele sposobów. Nasza dominacja technologiczna postępuje dzięki bezkonkurencyjnym kompetencjom ok. 1000 wysoce wykwalifikowanych pracowników Centrum. W dodatku przyspieszamy cyfrową transformację całego sektora. Wzajemna bliskość IVC i naszych działań produkcyjnych stanowi wzmocnienie sprawnego, interdyscyplinarnego procesu rozwojowego - wyjaśnia Stephan Plenz, członek zarządu Heidelberga odpowiedzialny za technologie cyfrowe. - Centrum Innowacyjności to nowy hub dla naszej firmy oraz w przyszłości zaawansowany technologicznie kampus, który stopniowo organizujemy w naszej siedzibie w Wiesloch-Walldorf”.

Nowo otwarte IVC to czołowe centrum kompetencji w branży druku, która notuje globalnie obroty na poziomie ponad 400 mld euro rocznie. „Innowacje dla przyszłości powstają obecnie w miejscu, w którym wysoce wykwalifikowani pracownicy produkowali średnioformatowe maszyny” - dodaje Plenz. Heidelberg przeznacza ok. 5 proc. zysków ze sprzedaży – wynoszącej obecnie ok. 135 mln euro – na działania rozwojowe. Wiele projektów koncentruje się na rozbudowie portfolio dla druku cyfrowego oraz – w obszarze druku offsetowego – na dalszym rozwoju autonomicznej technologii Push to Stop, która wymaga interwencji operatora w pracę maszyny tylko wówczas, gdy system nie jest w stanie kontynuować jej samodzielnie.

Co więcej, liczne grupy projektantów pracują nad koncepcją inteligentnej i w pełni cyfrowej drukarni (Smart Print Shop) oraz nad dalszą ekspansją cyfrowych modeli biznesowych, takich jak Heidelberg Subscription, w których klienci płacą za korzyści zapewniane im przez system. Te działania rozwojowe są wspierane przez największy zbiór danych w całej branży, które Heidelberg od ponad dekady pozyskuje z systemów klientów połączonych w sieć z niemieckim producentem.

„Nasi klienci koncentrują całą swoją energię na cyfryzacji, w tym na możliwości produkcji kustomizowanych prac w trzech tradycyjnych sektorach tej branży: komercyjnym, opakowaniowym i etykietowym, co pozwala im na optymalizację kosztów - mówi Frank Kropp, szef działu badawczo-rozwojowego w Heidelbergu. - Cyfryzacja wszystkich procesów o wartości dodanej umożliwia dodatkowo tworzenie nowych modeli biznesowych oraz wzmacnia ogólną wydajność, podtrzymując i poprawiając konkurencyjność. Nasze Centrum Innowacyjności dostarcza idealne rozwiązania zaspokajające wyzwania digitalizacji i wpisujące się w motto „Open for Innovation” (Otwarte na Innowacje).”

Niezwykle ważną kwestią jest dotrzymanie kroku dynamicznym zmianom w świecie poddanym postępującej cyfryzacji. „Dlatego Heidelberg na coraz większą skalę korzysta z metodologii pracy Agile takich jak Scrum. Umożliwia ona zespołom zajmującym się rozwojem szybko i elastycznie reagować na rozwijające się i ewoluujące potrzeby cyfrowego świata oraz wdrażać nowe rozwiązania rynkowe na wczesnym etapie. Produkty szybciej osiągają rynkową dojrzałość i mogą być dalej optymalizowane pod kątem określonych segmentów rynkowych we współpracy z klientami” - wyjaśnia Kropp.

Heidelberg dba o otwartość swych procesów. Oznacza to, że klienci, dostawcy, firmy partnerskie oraz pracownicy mogą włączać się w pracę przy nich zawsze wtedy, gdy jest to wymagane. Taki model usprawnia również efektywność kosztową oraz wydajność w kontekście zysków klienta.

Nowe IVC staje się centralą europejskiej sieci rozwoju zarządzanej przez Heidelberga, do której należą również niemieckie oddziały w Kolonii, Ludwigsburgu, Weiden oraz w szwajcarskim St. Gallen. Sieć wykorzystuje talenty blisko 1000 twórców pracujących w obszarach technologii druku (włączając w to procesy pre- i postpressu), systemów kontrolnych i układów napędowych, oprogramowania (w tym interfejsów użytkownika) oraz materiałów eksploatacyjnych (z naciskiem na rozwój atramentów dla druku cyfrowego). Ponad 2/3 jej kadry pracowniczej posiada stopień naukowy lub doktorat. Łączą oni tradycyjną wiedzę na temat inżynierii mechanicznej z kluczowymi umiejętnościami z zakresu cyfryzacji, obróbki obrazu, elektroniki i oprogramowania, inżynierii materiałowej oraz chemii.

„To wiedza i zaangażowanie naszych pracowników czynią różnicę i gwarantują sukces Heidelberga - podkreśla Plenz. - Nowe Centrum Innowacyjności zapewnia im środowisko i atmosferę, w której praca jest przyjemnością, pozwala rozkwitać kreatywności oraz służy jako model dla przyszłych praktyk pracy Heidelberga.”

Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracował TK