Strefa Studenta na targach Packaging Innovations
18 Dec 2018 09:36

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Strefa Studenta to konkurs kierowany do młodych projektantów z pasją tworzenia. Dzięki udziałowi w konkursie uczestnicy mają szansę rozpocząć swoją karierę w samym sercu branży opakowań, czyli na targach Packaging Innovations. To niepowtarzalna szansa na nawiązanie pierwszych kontaktów biznesowych i pozyskanie poważnych zawodowych zleceń.

Każde opakowanie jest projektowane przez specjalistów z zakresu kilku dziedzin, odpowiadając na potrzeby zarówno wizualne, jak i użytkowe. Dlatego 8. edycja konkursu po raz pierwszy zostanie rozstrzygnięta w 3 kategoriach konkursowych:

  • Kategoria Wrażenie - Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.

  • Kategoria Funkcjonalność i Forma - Nie tylko wygląd ma znaczenie! W tej kategorii oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia czy zamknięcia opakowań to elementy brane pod uwagę w Kategorii Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.

  • Kategoria Szata Graficzna - Jest to kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. W tej kategorii oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, jak i spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.

Dzięki nowej formule udział w konkursie to szansa na zwycięstwo zarówno dla designerów, projektantów, technologów, jak i grafików. Uczestnicy konkursu mogą zatem zgłaszać swoje projekty skoncentrowane na konkretnych walorach projektu.

Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.

Konkurs zostanie podzielony na 2 etapy:

I etap

Stwórz projekt, wypełnij formularz zgłoszeniowy i prześlij go na adres strefastudenta@targi.krakow.pl*. Prace konkursowe można zgłaszać do 25 lutego 2019 r. do godziny 12:00.

Zgłoszone prace zostaną ocenione przez profesjonalne jury, w skład którego wejdą autorytety środowiska oraz praktycy i eksperci branży opakowaniowej i graficznej.

Z każdej kategorii zostanie wyłonionych 5 prac do finałowego etapu konkursu. Lista nominowanych prac zostanie podana na stronie internetowej www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta” już 8 marca 2019 r.

* W Konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30. roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niezwiązane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań. Uczestnicy konkursu muszą posiadać status studenta.

II etap

Autorzy nominowanych prac zostaną zaproszeni na finał konkursu, który odbędzie się 2 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa podczas 11. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w specjalnie stworzonej strefie wystawienniczej.

Uczestnicy konkursu podczas 2-minutowych prezentacji będą mieli szanse zaprezentować prototypy swoich prac, opowiedzieć o nich jury i odpowiedzieć na pytania ekspertów. Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji uczestników wyłoni zwycięskie prace w każdej z 3 kategorii.

Wszyscy autorzy projektów nominowanych do II etapu przez 2 dni trwania targów będą mogli prezentować swoje prace ponad 5 tysiącom branżowych zwiedzających w specjalnie przygotowanej strefie. To niezastąpiona okazja do nawiązania kontaktów biznesowych i pozyskania pierwszych zawodowych zleceń.

Nagrody

  • Każdy z laureatów 3 kategorii konkursowych zdobędzie nagrodę pieniężną w kwocie 1200 zł brutto (pomniejszonej o podatek dochodowy).

  • Organizator konkursu zamieści informację o zwycięskich pracach w specjalnie przygotowanym mailingu, który zostanie zaadresowany do bazy kilkunastu tysięcy odbiorców z branży opakowań.

  • Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane w drukowanym wydaniu magazynu „Opakowanie” – wiodącym tytule na polskim rynku opakowań.

Opracowano na podstawie informacji organizatora