Hunkeler Innovationdays: w stronę automatyzacji procesów
11 Mar 2019 12:53

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Sukcesem zakończyła się tegoroczna edycja targów Hunkeler Innovationdays, które odbywały się w Lucernie w dniach 25-28 lutego. Jak podaje organizator – firma Hunkeler AG – wydarzenie odwiedziło ok. 6500 gości z całego świata, zainteresowanych najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi w zakresie cyfrowego druku zwojowego. Mieli oni okazję obejrzeć podczas prezentacji „na żywo” ponad 40 linii produkcyjnych. Nie zabrakło światowych premier anonsowanych przez partnerów firmy Hunkeler, będących współorganizatorami spotkania. Wśród gości z całego świata znaleźli się – tradycyjnie już – przedstawiciele polskich drukarń dziełowych oraz przedsiębiorstw specjalizujących się w druku transakcyjnym, obsłudze materiałów direct mailing oraz korespondencji masowej.
„Sukces tegorocznej edycji Hunkeler Innovationdays potwierdza, że prezentowana podczas tego wydarzenia technologia cyfrowego druku zwojowego, jak też związanego z nim wstępnego przygotowania i dalszego przetwarzania wstęgi to już bardzo dojrzałe i akceptowane przez rynek rozwiązania – mówi Michał Okurowski, dyrektor ds. rozwoju w firmie Docufield, będącej wyłącznym przedstawicielem marki Hunkeler w naszym kraju. – Wydarzenie to stało się też pewnego rodzaju wyznacznikiem trendów na tym rynku – stąd jego tegoroczne motto brzmiące „Success with automation”. Symptomatyczny jest też rozwój linii produkcyjnych dedykowanych produkcji dziełowej i zainteresowanie nimi, także ze strony drukarń z Polski. Warto zauważyć, że spośród czterech kompleksowych rozwiązań produkcyjnych pracujących na stoisku naszego partnera handlowego – firmy Hunkeler – aż trzy były przeznaczone właśnie do produkcji książkowej, zaś jedno – do materiałów typu direct marketing. To bardzo dobrze obrazuje zmianę w akcentach, jakie można było dostrzec na tegorocznych targach w porównaniu z poprzednimi ich edycjami”.
Hunkeler zaanonsował w Lucernie pełną ofertę maszyn Generation 8, w których pojawiły się kolejne udoskonalenia w zakresie oprogramowania i sterowania, jak też wiele upgrade’ów technologicznych. „Z punktu widzenia drukarni dziełowej jednym z najważniejszych czynników jest to, że punktem wyjścia w naszych urządzeniach, pracujących z prędkością do 180 m/min, jest rola o szerokości 570 mm, co czyni je unikalnymi w skali światowej. Tych kilka centymetrów więcej oznacza zwiększoną elastyczność przy impozycji różnych formatów B, co dla drukarni dziełowej ma niebagatelne znaczenie. Bardzo dobrze jest to widoczne choćby w przypadku jednego z najważniejszych zaprezentowanych przez Hunkeler rozwiązań – linii typu roll-to-stack, umożliwiającej produkcję stosów arkuszy, z w pełni automatycznym przezbrojeniem liczby wykładanych strumieni użytków i uwzględniających książki o różnej grubości, które kierowane są następnie do oprawy szytej bądź klejonej. Tym samym elastyczność produkcji zwojowej wchodzi w obszar dotychczas zarezerwowany dla cyfrowych maszyn arkuszowych”.
Hunkeler zademonstrował też, znaną z wcześniejszych edycji targów, linię do produkcji wstępnie sklejonych bloków książkowych, uwzględniającą zmianę formatu i objętości „w locie”. Jak podkreśla Michał Okurowski, rozwiązanie to zostało powszechnie zaakceptowane przez rynek cyfrowych drukarń dziełowych: „Linia ta oferuje obecnie wydajność do 200 m/min, pozwalając na produkcję w ciągu godziny nawet 3350 sklejonych bloków w formacie DIN A5 o objętości 96 stron każdy. Jej zalety doceniły także polskie drukarnie dziełowe – obecnie w naszym kraju pracują trzy rozwiązania tego typu, czwarta linia została zakontraktowana podczas Hunkeler Innovationdays 2019.
Poza tym urządzenia marki Hunkeler pracowały – w wariancie in-line – na stoiskach naszych partnerów technologicznych – producentów cyfrowych maszyn drukujących oraz urządzeń introligatorskich. (...)”.
Michał Okurowski podkreśla też stale rosnącą liczbę przedstawicieli polskich przedsiębiorstw odwiedzających to wydarzenie.

Więcej – w marcowej „Poligrafice”.

Opracowano na podstawie informacji firmy Docufield