Rekordowa Strefa Studenta
12 Mar 2019 09:36

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Strefa Studenta to konkurs dla młodych i kreatywnych projektantów. Każdego roku najlepsi studenci stają w szranki, by zaskoczyć jury pomysłem, funkcjonalnością czy szatą graficzną. Rok 2019 przyniósł „Strefie” wiele zmian. Jedną z najważniejszych jest podzielenie prac na trzy kategorie: szatę graficzną, wrażenie oraz funkcjonalność i formę. Sam konkurs zyskał wiele na różnorodności. Zgłoszeń jest więcej, a poziom zdecydowanie wzrósł. Organizatorzy i jury przyznają, że tak wyrównanej rywalizacji jeszcze nie było.

Ósma edycja konkursu na projekt opakowania „Strefa Studenta” przekroczyła najśmielsze oczekiwania. „Każdego roku otrzymywaliśmy kilkanaście procent więcej zgłoszeń, a informacje o chęci zaangażowania się w rywalizację wykazywało kilka nowych ośrodków akademickich. Ten rok był dla nas zaskakujący, liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 400 proc., a to dziesięciokrotnie więcej niż zakładaliśmy. W pewnym momencie przestaliśmy już liczyć ośrodki akademickie, z których wywodzą się nasi uczestnicy. Zgłoszeń było tak wiele, że z ledwością dotrzymaliśmy regulaminowych terminów. Tegoroczna „Strefa” to wielki sukces” - przyznaje organizatorka z ramienia Targów w Krakowie, Katarzyna Banach.

Tak dynamiczny wzrost zainteresowania konkursem nie jest dziełem przypadku. Punktem wyjściowym do rozwoju było nieustanne słuchanie osób zaangażowanych w konkurs na różnych jego etapach. Wprowadzone innowacje każdego roku dawały wymierne efekty. Konkurs szybko nabierał rangi i już kilka edycji temu stał się atrakcyjny dla sponsorów, uczestników oraz patronów medialnych.

Rozmaitość koncepcji i szeroki wachlarz projektów nagrodzonych przejściem do drugiego etapu są szczególnie ważne z kilku powodów. Najważniejszym z nich jest zainteresowanie gości i wystawców. Branża od lat bacznie przygląda się „Strefie Studenta”, a wielokrotnie tuż po targach Packaging Innovations firmy podpisują porozumienia i umowy z twórcami projektów. Różnorodność pokazuje także, jak wiele dróg w branży opakowań pozostaje nieodkrytych. Czyste, nieszablonowe i kreatywne umysły młodych ludzi dają próbkę tego, jak może wyglądać branża za kilka lat. W projektach konkursowych widać trendy, wątki ekologiczne i innowacyjne koncepcje.

Kolejną istotną zmianą jest zmiana sposobu oceniania prac. Od tego roku jury złożone ze specjalistów z branży szczegółowo przygląda się przesłanym pracom już od pierwszego etapu konkursu. Wszyscy zgodnie przyznają, że te zmiany wprowadziły konkurs na wyższy poziom. Zwiększenie zaangażowania jury zostało wprowadzone w najlepszym możliwym momencie. Jakość tegorocznych prac sprawiła, że oko laika nie byłoby w stanie ocenić, które ze zgłoszeń ma w sobie więcej walorów w każdej z trzech kategorii.

Tylko 5 projektów z każdej kategorii trafi na Targi Opakowań Packaging Innovations. Z jednej strony wielka szkoda, że „Strefa” promuje tylko 15 najlepszych koncepcji, natomiast z drugiej strony widać jak na dłoni, że uczestnicy konkursu już niebawem znajdą się w czołówce projektantów opakowań w Polsce i Europie.

Sukces „Strefy Studenta” pokazuje, że Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations zmieniają branżę i dają jej powiew świeżości. Jedenasta edycja odbędzie się w dniach 2-3 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie. Oczywiście podczas targów będzie można zobaczyć laureatów konkursu i trzymać kciuki za swoich faworytów.

Opracowano na podstawie informacji organizatora