Przełom w recyklingu zadrukowanego papieru
1 Apr 2019 10:47

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Lucky Unicorn Company opracowała technologię, która może zmienić sposób, w jaki przemysł przetwarza odpady poligraficzne. Opatentowane w ubiegłym roku urządzenie usuwa atrament z zadrukowanego arkusza umożliwiając ponowne wykorzystanie zarówno papieru, jak i atramentu.

System laserowy został zaprojektowany tak, by usuwać każdy kolor atramentu niezależnie od kolejności, w jakiej został użyty. W patencie opisano, w jaki sposób powłoka na bazie wody jest nanoszona na zadrukowany arkusz w celu poluzowania wiązań chemicznych łączących tusz z papierem. Laser jest dostrojony do określonych długości fal każdego koloru. Długość fali energii lasera pobudza cząsteczki pigmentu w tuszu, inicjując oderwanie od papieru i usunięcie z arkusza. Odzyskany atrament można sprzedać producentowi i ponownie wykorzystać jako atrament lub toner.

„Proces ten ma ogromne zalety w porównaniu z konwencjonalnym sposobem recyklingu papieru” - mówi Fuld Yu, CTO w firmie Lucky Unicorn i dodaje: „Tradycyjnie wykorzystuje się chemikalia i wodę oraz zużywa dużo energii. Nasz proces jest szybki i czysty.”

Oficjalna premiera rozwiązania odbędzie się w Szanghaju w ramach wydarzenia Forward On One Leap. Lucky Unicorn nie zamierza budować własnych maszyn, lecz licencjonuje technologię firmom recyklingowym i producentom, którzy będą potrzebni do komercjalizacji.

Testowana dotychczas technologia była równie skuteczna dla wszystkich rodzajów papieru. Wersja beta rozwiązania została zbudowana na potrzeby urządzeń Heidelberg i Xerox. Dział badań firmy Xerox w Palo Alto ma długą historię własnych przełomowych osiągnięć, co może okazać się pomocne w udoskonaleniu patentu i wprowadzeniu finalnego rozwiązania na rynek. Jak zapowiada chiński deweloper, komercjalizacja jest zaplanowana na przyszły rok.

Na podstawie informacji Print Business opracowała BZ