Nowe inwestycje Centrum Poligrafii
8 Apr 2019 11:50

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Pierwsza połowa br. to dla warszawskiego Centrum Poligrafii Sp. z o.o., należącego do Małgorzaty i Mieczysława Jakubickich, okres kolejnych znaczących inwestycji w ponad 30-letniej historii tego przedsiębiorstwa. W kwietniu rozpocznie tu pracę jedna z najbardziej innowacyjnych – co podkreślają właściciele firmy – arkuszowych maszyn cyfrowych do druku kolorowego dostępnych na rynku. Firma wzbogaciła też niedawno swój park sprzętowy w obszarze introligatorni o nowe urządzenia do bigowania oraz foliowania (to drugie posiada również opcję złocenia). Wszystko z myślą o jeszcze sprawniejszej obsłudze obecnych i potencjalnych klientów w zakresie produkcji książkowej oraz komercyjnej. Zlecenia z tego obszaru pozyskiwane są m.in. za pośrednictwem działającego pod hasłem „Twoja książka – nasza pasja” portalu Drukomatic.pl, który stanowi własność Centrum Poligrafii Sp. z o.o.
„Miniony rok przyniósł dynamiczny wzrost prac zlecanych nam online, właśnie za pomocą tego intuicyjnego i wszechstronnego narzędzia, jakim jest Drukomatic.pl – mówi Małgorzata Jakubicka. – Jest to portal skierowany do klientów, zarówno przedsiębiorstw, jak i osób prywatnych, poszukujących optymalnego sposobu na wykonanie kolorowych i monochromatycznych prac nisko- oraz średnionakładowych. Nasze obecne wyposażenie, zarówno w obszarze druku, jak oprawy i uszlachetniania, pozwala na ich sprawną realizację. Niebawem jeszcze bardziej przyspieszymy ten proces w związku z zakupem nowej arkuszowej maszyny kolorowej ”.
Po jej zainstalowaniu na park sprzętowy Centrum Poligrafii Sp. z o.o. składać się będą m.in. 2 maszyny do druku kolorowego na papier cięty, 2 urządzenia monochromatyczne oraz bogato wyposażona introligatornia. „Postanowiliśmy tym samym wrócić niejako do naszych „korzeni”, tj. skoncentrować się na produkcji komercyjnej i dziełowej – dodaje Mieczysław Jakubicki. – Skłoniła nas do tego m.in. rosnąca popularność portalu Drukomatic.pl oraz zwiększone zainteresowanie kolejnymi, wprowadzanymi w nim sukcesywnie kategoriami produktowymi. Stąd decyzja o dalszych inwestycjach w nowe rozwiązania do drukowania, oprawy i uszlachetniania książek oraz materiałów komercyjnych, pozwalających na kompleksową obsługę naszych klientów”.
Nowa maszyna, jak przyznają właściciele Centrum Poligrafii Sp. z o.o., zwiększy możliwości firmy w kontekście wykonywania zarówno produkcji dziełowej, jak i komercyjnej. „Dzięki długiej kasecie podającej obsługuje ona materiały o maksymalnym formacie 33x70 cm, co podnosi ekonomikę i elastyczność wielu realizowanych przez nas zleceń. Pozwala na drukowanie – w trybie dwustronnym – arkuszy odpowiadających potrójnemu formatowi A4, a tym samym jest dwa razy szybsza od użytkowanego przez nas obecnie rozwiązania. Zakładamy, że sprawdzi się ona znakomicie także przy produkcji mieszanej, uwzględniającej druk kolorowy i czarno-biały, jak też przy wyrobach personalizowanych” – mówi Mieczysław Jakubicki.
„Z kolei inwestycje w części postpress umożliwią nam wprowadzenie do książek i innych produktów wymagających okładki wartości dodanej w postaci atrakcyjnego, niebanalnego i przyciągającego wzrok uszlachetnienia – dodaje Małgorzata Jakubicka. – Z tego też względu wprowadzamy do oferty m.in. kalendarze książkowe”.
Centrum Poligrafii Sp. z o.o. istnieje od 1987 roku. Współpracuje z jednostkami administracji państwowej (uczestnicząc w przetargach publicznych), przedsiębiorstwami oraz osobami prywatnymi. Realizuje zamówienia – począwszy od jednej sztuki – z zakresu książek, broszur, materiałów konferencyjnych, instrukcji obsługi, katalogów, kalendarzy czy wizytówek.
Kilka lat temu właściciele zdecydowali się na uruchomienie portalu Drukomatic.pl. „Obecnie większość zleceń komercyjnych, zamawianych zarówno przez firmy, jak i osoby prywatne, trafia do nas właśnie przez internet – mówi Mieczysław Jakubicki. – To znacząco ułatwia ich obsługę, zaś dzięki właściwemu pozycjonowaniu strony pozyskujemy coraz więcej nowych prac”.
Jakiś czas temu zakres zleceń realizowanych przez Centrum Poligrafii Sp. z o.o. poszerzył się o zupełnie nowy obszar – druki transakcyjne. „W tym celu w firmie pojawiła się maszyna jednego z renomowanych producentów, która umożliwia nam zaoferowanie klientom obsługi korespondencji masowej, także personalizowanej: drukowanie, pakowanie, kopertowanie i wysyłkę – mówi Mieczysław Jakubicki. – Dział ten, obecny u nas od około dwóch lat, systematycznie się rozwija, wspierając z powodzeniem naszą podstawową produkcję. (...)”.

Opracowano na podstawie informacji Centrum Poligrafii