Kodak i Colours Factory razem dla dobrej sprawy
20 May 2019 10:33

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Do programu „Print for Good”, który ponad 2 lata temu zapoczątkowała firma Kodak, w ub.r. dołączył jej polski oddział wraz ze swoim klientem - drukarnią Colours Factory.

„Print for Good” to program, którego celem jest wspieranie społeczności o wysokich potrzebach w zakresie czytelnictwa oraz nauki. Uczestniczące w nim drukarnie wykorzystują rozwiązania technologiczne Kodak, z których korzystają na co dzień, do drukowania książek i zeszytów szkolnych. Te następnie są przekazywane – za pośrednictwem różnego rodzaju organizacji i instytucji – dzieciom z regionów świata o wysokich potrzebach.

Drukarnia Colours Factory z Piły to wieloletni partner firmy Kodak. Niemal od początku swojej działalności korzysta w codziennej produkcji z pełnego zestawu rozwiązań tego dostawcy takich jak: Prinergy, InSite, Trendsetter, Magnus 800 Z-Speed ​​z MCU i płyty Trillian. Od niedawna testuje także najnowszy produkt firmy Kodak: płyty bezprocesowe Kodak Sonora X, przy użyciu których wykonano m.in. zeszyty dla Ukrainy i Iraku.

Nieustanny rozwój drukarni generuje tu kolejne inwestycje. „Imponująca droga rozwoju tej firmy może zachwycać. Jest to dla nas wspaniały i inspirujący partner – mówi Anna Kołodziejczyk, marketing manager Poland, EE, GRC, Nordic & Benelux, Print Systems Division w firmie Kodak, koordynująca program „Print for Good” w Polsce. – Dysponuje jednym z najnowocześniejszych parków maszynowych w naszym kraju. Sieć dystrybucji i usługi poligraficzne oferowane przez Colours Factory obejmują nie tylko Polskę, ale całą Europę. To również firma o wielkim sercu. Włącza się w wiele akcji charytatywnych. Tym bardziej miło nam, że dołączyła do programu „Print for Good” i razem udało nam się zrobić wiele dobrego dla potrzebujących dzieci”.

„Print for Good” koncentruje się na obszarach o wysokich potrzebach w całej Ameryce, krajach Europy, Azji, na Bliskim Wschodzie. Tylko w ubiegłym roku w ramach programu dostarczono dzieciom z różnych regionów świata 30 000 książek i różnego rodzaju materiałów drukowanych. „Akcji na całym świecie organizowanych przez naszą firmę jest naprawdę dużo – mówi Anna Kołodziejczyk. – Tym bardziej cieszymy się, że w Polsce wraz z naszym partnerem, firmą Colours Factory, mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę włączając się w te szerokie działania na rzecz propagowania czytelnictwa i piśmiennictwa, dostarczając zeszyty szkolne dla dzieci”.

Za pośrednictwem fundacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie (która pomaga dzieciom z terytoriów ogarniętych wojną wrócić w miarę możliwości do regularnej nauki) zeszyty dostarczono do szkół ze wsi Wodiane, Optyne i Kamionka na Ukrainie oraz do Iraku. Drukarnia Colours Factory włączyła się w to pomocowe działanie. „Uważamy, że wszystkie dzieci zasługują na dobrą przyszłość i na wsparcie, bez względu na to, gdzie mieszkają i z jakiej kultury pochodzą – mówi Klaudia Grzybowska, marketing manager w tej firmie. - Dlatego zdecydowaliśmy się dołączyć do działań firmy Kodak w ramach kampanii na rzecz propagowania umiejętności czytania i pisania w programie „Print for Good”. Dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu w akcję Kodaka możemy dać dzieciom nieocenioną rzecz: dostęp do słowa pisanego oraz do dóbr kulturalnych i naukowych. Możemy dać im szansę na zrównoważony rozwój. Możemy dać im przyszłość”.

Więcej na temat samej akcji i firmy Colours Factory będzie można dowiedzieć się podczas najbliższej edycji konferencji Meet Kodak Polska, która odbędzie się 30 maja br. w hotelu Warsaw Plaza w Warszawie. Z pełną agendą tego spotkania można zapoznać się na stronie: https://tiny.pl/trb5z, a wszystkie zainteresowane osoby mogą zarejestrować się pod adresem: https://tiny.pl/trb5b .

Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska