Nowy portal wiedzy o druku etykiet
21 May 2019 12:33

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Etykiety nadają produktom unikalną tożsamość i wpływają na impuls do zakupu produktu w sklepie. Stanowiąc około 5 procent globalnego wolumenu rynku druku, wynoszącego około 400 mld euro, rynek etykiet ma dzisiaj największy potencjał wzrostu w branży poligraficznej. W ciągu ostatnich kilku dekad ewoluował od segmentu niszowego do rangi dużego przemysłu. Wraz z ewolucją powiększyła się także baza wiedzy, zróżnicowana obecnie ze względu na mnogość technologii druku, zastosowań, podłoży i materiałów eksploatacyjnych. W erze cyfrowej było tylko kwestią czasu, by interesariusze tej branży, w tym użytkownicy, producenci, stowarzyszenia i instytuty badań rynku, połączyli wiedzę oraz udostępnili ją w ramach platformy cyfrowej.

Label Experts” – nowy, anglojęzyczny portal wiedzy na temat druku etykiet, dostępny pod adresem https://label-experts.com, to wspólny projekt firmy Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) oraz jej spółki zależnej  Gallus. „Siła Heidelberga polega na znajomości klientów i ich problemów” - wyjaśnia profesor dr Ulrich Hermann, członek zarządu odpowiedzialny za Lifecycle Solutions i dyrektor ds. cyfryzacji w Heidelbergu i dodaje: „Tu zaczyna się nasza przyszła komunikacja z klientami, nie tylko z produktem. Dzięki naszej platformie klienci z branży drukowania etykiet będą mogli uzyskać dostęp do ekskluzywnej wiedzy eksperckiej. Tylko jeśli uda nam się udowodnić, że rozumiemy branżę druku etykiet, klienci nadal będą nam ufać podejmując najważniejsze decyzje inwestycyjne.”

W dynamicznym środowisku wymagania dotyczące etykiet zmieniają się coraz szybciej. Podążając za trendami rynek domaga się krótszych serii, personalizacji i lokalizacji etykiet, rośnie też zapotrzebowanie na etykiety z nietypowymi ozdobami. W tym ostatnim przypadku pojawia się coraz więcej kreatywnych formatów – przykładowo etykiety promocyjne na opakowaniu zawierają komunikaty reklamowe na najmniejszej możliwej przestrzeni ulotki, którą następnie można rozszerzyć do minibroszury. W innym przypadku efekty specjalne są uzyskiwane przy użyciu atramentów widocznych w ograniczonym zakresie temperatur. Bogactwo wariantów jest niemal nieograniczone. Te i podobne informacje znajdziemy właśnie na stronach nowego portalu eksperckiego. Na użytkowników platformy czekają biuletyny, artykuły techniczne, najnowsze wyniki badań rynkowych, white papers, wskazówki i porady oraz wiele innych treści na temat etykiet.

Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracowała BZ