26. edycja „Aplikacji Samochodowych od A do Z”
24 May 2019 09:48

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Od ponad 10 lat, z początkiem wiosennego sezonu aplikacyjnego, Atrium i Ikonos organizują warsztaty pt. „Aplikacje Samochodowe od A do Z”. Co kilka miesięcy przyjeżdża do Opola kilkadziesiąt osób. Łącznie w ostatnich latach w podstawowym szkoleniu „Aplikacje samochodowe od A do Z” wzięło udział ponad 1000 uczestników.

„Za nami już 26. edycja „Aplikacji Samochodowych od A do Z”. Cieszymy się, że przez ten długi okres nasze spotkania aplikacyjne cieszyły się i cieszą niesłabnącą popularnością. Co więcej, główny nośnik, któremu poświęcone jest to szkolenie – folia wylewana – pozostaje cały czas ten sam, podobnie jak program naszego szkolenia. W myśl starej zasady, nie zmienia się tego, co jest dobre i działa” - mówi Paweł Stania z Atrium.

Pierwsza, merytoryczna cześć szkolenia miała na celu przekazanie niezbędnych informacji o procesie produkcji różnego rodzaju folii. Omówione zostały właściwości i różnice folii kalandrowanych oraz wylewanych, a także sposoby ich dobierania w zależności od aplikacji.

Druga część „teorii” to omówienie procesu oklejania pojazdów, podzielone na kilka etapów zaczynając od wyboru folii, przez przygotowanie projektu, aż po przystosowanie go do danego samochodu. Dalsze etapy to zatwierdzenie projektu, drukowanie i laminowanie. Ważnym etapem jest przygotowanie samochodu do aplikacji.

„To podstawowe szkolenie kierujemy do nowicjuszy, którzy chcą postawić pierwsze kroki w pracy z folią wylewaną. Szkolenie znajdzie także uznanie firm poligraficznych i reklamowych, które chciałyby rozszerzyć portfolio swoich usług o oklejanie. Trzecią grupą docelową są „oklejacze” posiadający już pewną praktykę, którzy chcieliby poznać kilka „trików” zawodowców. Duża dawka wiedzy praktycznej podczas części prezentacyjnej zaskoczyła nawet bardziej doświadczonych aplikatorów” - mówi prowadzący część teoretyczną Jakub Soluch.

Część warsztatowa została przeprowadzona przez czołowych polskich aplikatorów z firmy Media Target, wicemistrzów Polski w aplikacjach. Zastosowane zostały folia wylewana i laminat wylewany marki GRAFITYP. Zestaw ten jest ceniony rynku za długi czas pozycjonowania i dedykowany jest zarówno początkującym, jak i profesjonalistom. Jego charakterystyka obejmująca wielokrotne przyklejanie i odklejanie sięga nawet 30-45 minut. Inną zaletą tego systemu jest możliwość aplikacji w głębokich przetłoczeniach, potocznie mówiąc w „pełnym trójwymiarze”.

Podczas prezentacji i warsztatów specjaliści wyjaśnili wszelkie niuanse, które towarzyszą oklejaniu. Każdy z uczestników miał możliwość pod okiem „mistrza” wykonać próbne, podstawowe aplikacje, sprawdzić charakterystykę folii, nauczyć się prawidłowej pracy z nagrzewnicą, folią i raklą.

„Wiemy, że po takim szkoleniu uczestnicy będą jeszcze musieli wiele trenować, aby aplikować na wysokim poziomie. Jednakże, biorąc pod uwagę potężną dawkę wiedzy producenta folii i zawodowców, można tę drogę skrócić, a przez to zaoszczędzić wiele metrów źle zaaplikowanego winylu” - przekonuje organizator.


Opracowano na podstawie informacji organizatorów