Rozwiązania Konica Minolta w firmie Druk24h
31 May 2019 09:48

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Druk24h to marka bardzo dobrze znana w Warszawie, zwłaszcza wśród firm i osób, które potrzebują wydrukować swoje zlecenia – np. wizytówki, ulotki, broszury czy wydruki wielkoformatowe – natychmiast, także w weekendy czy w nocy. „Jesteśmy jednym z pionierów w zakresie świadczenia usług poligraficznych w cyklu całodobowym – mówi Paweł Grot, współwłaściciel przedsiębiorstwa. – Przy czym minione lata nieco zweryfikowały ten rynek. Obecnie druk w cyklu 24/7 można zrealizować w jednym z naszych oddziałów, przy ulicy Lwowskiej. Pozostałe dwa – tj. MordorDruk i punkt na ulicy Jutrzenki – działają w dniach i godzinach przyjętych za standardowe”.
Firma dysponuje bardzo rozbudowanym parkiem sprzętowym, co pozwala jej realizować prace – jak podkreśla Paweł Grot – w błyskawicznym tempie. „Zlecenie kierowane jest do oddziału, który – biorąc pod uwagę obłożenie wszystkich naszych maszyn i kolejki oczekujących prac – jest w stanie wykonać je najszybciej. Przełomem w naszej działalności było wdrożenie pierwszych urządzeń produkcyjnych ok. 10 lat temu – przekształciliśmy się w firmę oferującą profesjonalne usługi poligraficzne: przygotowanie, druk i oprawę. Kolejnym strategicznym krokiem było rozpisanie – w 2011 roku – profesjonalnego przetargu na kolejne urządzenia produkcyjne. Najlepszą ofertę złożyła Konica Minolta, dostarczając do 3 lokalizacji Druk24h w sumie 7 maszyn: 4 monochromatyczne i 3 kolorowe. O wyborze w dużej mierze zdecydowało – poza wysoką jakością i wydajnością samych urządzeń – bardzo elastyczne, proklienckie podejście przedstawiciela handlowego ze strony Konica Minolta – pana Piotra Gurala. Firma ta zaoferowała nam też wygodny sposób rozliczeń z tytułu prac realizowanych w jej maszynach”.
Piotr Gural, production printing key account manager w firmie Konica Minolta dodaje: „Dla nas również było to ważne wydarzenie – kompleksowe wdrożenie 7 urządzeń produkcyjnych, zakupionych przez tak uznaną i cenioną markę, jaką jest na rynku warszawskim Druk24h. Właśnie dzięki tego typu kontraktom Konica Minolta zaczęła być postrzegana jako liczący się gracz na rynku zaawansowanych systemów produkcyjnych nie tylko w zakresie rozwiązań biurowych, ale też poligraficznych. Nasza współpraca z Druk24h trwa nieprzerwanie już 8 lat, a kolejne, ubiegłoroczne zakupy zrealizowane przez tę firmę świadczą o tym, że nasze maszyny sprawdziły się w tak wymagającym otoczeniu biznesowym, w jakim działa nasz klient”.
Najnowsze inwestycje Druk24h w rozwiązania Konica Minolta objęły 2 kolorowe maszyny Accurio Press C2070 i 3 monochromatyczne bizhubPRO 1100 z finiszerami zszywająco-broszurująco-dziurkującymi. „Zakupy te jeszcze bardziej zwiększyły nasze moce produkcyjne, dały większą pewność w kontekście spływających na bieżąco i przyjmowanych zamówień – mówi Paweł Grot. – Posiadanie dużej liczby maszyn to z jednej strony duża elastyczność i bezpieczeństwo produkcji, z drugiej zaś – wyzwanie logistyczne, także w kontekście odpowiedniego rozlokowania wykonywanych prac i przydzielenia ich danej maszynie. W związku z tym pracujemy obecnie – wspólnie z Konica Minolta – nad wdrożeniem workflow, który w pierwszej kolejności usprawni wspomniany proces, „spinając” w jeden system wszystkie maszyny tego producenta. W drugim etapie będziemy chcieli zintegrować go z całym systemem zarządzania produkcją. Jesteśmy przekonani, że te działania przyniosą oczekiwane efekty, zarówno jeżeli chodzi o poprawę naszych wewnętrznych procedur i realizowanej produkcji, jak też w kontekście jeszcze szybszej obsługi klientów”.
Paweł Grot podkreśla, że na decyzję o ponownej inwestycji w rozwiązania Konica Minolta w dużej mierze wpłynęły pozytywne doświadczenia z tą firmą na przestrzeni minionych lat: „Gdy po raz pierwszy decydowaliśmy się na urządzenia tego producenta, mogliśmy polegać głównie na zapewnieniach jej przedstawicieli odnośnie do planowanej współpracy. Tym razem mieliśmy za sobą kilka lat owocnego partnerstwa, którego newralgicznym elementem jest oferowana nam obsługa serwisowa i posprzedażowa. Przy tak dużej liczbie maszyn i przy specyfice naszej działalności zarówno czas reakcji, jak i sposób rozwiązywania problemów są z naszego punktu widzenia bez zarzutu. Wybór dostawcy nowych rozwiązań produkcyjnych, biorąc jednocześnie pod uwagę progres, jaki przeszły maszyny Konica Minolta w ostatnich latach, był zatem naturalny”.
Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta