Heidelberg koncentruje się na cyfrowej transformacji
6 Jun 2019 12:42

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po udanym zakończeniu roku finansowego 2018/2019, Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) dąży do energicznej transformacji cyfrowej. Firma ma stać się mniej podatna na wahania koniunktury w przyszłości, głównie ze względu na ekspansję innowacyjnych cyfrowych modeli biznesowych i powtarzalnych umów sprzedaży.

W roku finansowym 2018/2019 zawarto około 30 umów, przy czym popyt klientów stale rośnie, dlatego Heidelberg kontynuuje rozszerzanie swojej oferty. Obecnie klientom proponowany jest w pełni zintegrowany pakiet, który łączy w sobie sprzęt, usługi, oprogramowanie i materiały eksploatacyjne w ramach jednego, wieloletniego kontraktu. W przyszłości klienci będą mogli również łączyć i wykorzystywać poszczególne komponenty oferty przez określony czas, zgodnie z ustalonymi standardami. W perspektywie średnioterminowej około jednej trzeciej całkowitej sprzedaży i około dwóch trzecich sprzedaży pochodzącej umów powtarzalnych ma być generowane z tego typu działalności kontraktowej.

Ponadto Heidelberg pracuje nad platformą branżową, która ma zaoferować drukarniom zautomatyzowane środki w zakresie aplikacji i materiałów eksploatacyjnych. Jak szacuje producent, w związku z rozwojem portfolio cyfrowego w rozwijającym się segmencie opakowań, liczba zainstalowanych systemów wzrośnie. Tym samym producent spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, która ma przewyższyć sprzedaż segmentu maszynowego. Na przykład w Chinach Heidelberg po raz pierwszy dołączył do wiodącego producenta opakowań, aby zainwestować w nowy model biznesowy online do projektowania, zamawiania i drukowania niestandardowych kartonów składanych pod nazwą „boxuni”.

„Intensywnie dążymy do reorganizacji dzięki ekspansji cyfrowych modeli biznesowych i znacznie wyższemu udziałowi powtarzalnych sprzedaży kontraktowych z nimi związanych. W średnioterminowej perspektywie chcemy wrócić na ścieżkę wzrostu i ograniczyć zależność od wahania koniunktury” - wyjaśnia dyrektor generalny firmy Heidelberg, Rainer Hundsdörfer.

Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracowała BZ