Agfa wprowadza na rynek technologię rastrowania SPIR@L dla heatsetu i coldsetu
27 Jun 2019 08:17

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

SPIR@L to najnowsza, opatentowana przez firmę Agfa, technologia rastrowania, znajdująca zastosowanie zarówno w druku komercyjnym, jak i gazetowym. Jak zapewnia producent, umożliwia ona przeniesienie z maszyny na papier punktów z zakresu 1-99 proc. bez żadnych dodatkowych działań, gwarantując jednocześnie wysoką żywotność reprodukowanych barw i odpowiednią ostrość obrazów. Za sprawą nietypowego kształtu punktów rastrowych, można zminimalizować problemy występujące podczas drukowania (np. murzenie), jak również te pojawiające się w procesie naświetlania CtP (np. paskowanie). Jak potwierdzają testy beta przeprowadzone przez firmę Agfa u kilku jej klientów, nowy raster pozwala uniknąć zmiany odcienia w przypadku barw niebieskich, umożliwiając osiągnięcie wyższej jakości reprodukcji. Jak podkreśla dostawca, dzięki specyficznemu kształtowi punktów rastrowych zredukowana zostaje również grubość warstwy farby nanoszonej na podłoże, co skraca czas schnięcia wydruków i zmniejsza ilość zużywanej energii.
„Pomysł, jaki stoi za rastrem SPIR@L, jest zarazem prosty i błyskotliwy – mówi Erik Peeters, menedżer marketingu ds. druku komercyjnego w firmie Agfa. – Zastąpiliśmy w nim tradycyjne punkty stosowane w drukowaniu offsetowym bardziej wydajnymi, spiralnymi ich kształtami. Dzięki temu do wykonania tej samej pracy niezbędna jest mniejsza ilość farby, co skutkuje krystalicznie czystym obrazem i wyższą wydajnością maszyny drukującej”.
Jak zaznacza Agfa, technologia SPIR@L nie wymaga żadnej dodatkowej rozbudowy sprzętowej zarówno jeżeli chodzi o proces drukowania, jak też etap przygotowalni.


SPIR@L to jeden z kluczowych elementów programu ECO3 firmy Agfa. Zakłada on projektowanie i tworzenie innowacyjnych rozwiązań w zakresie sprzętu, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych. Koncentruje się na trzech aspektach: ekologii, ekonomii i wygodzie ich użytkowania. Wszystko po to, by uczynić działania realizowane zarówno w obszarze prepressu, jak i drukowania czystszymi oraz bardziej wydajnymi, a użytkowane rozwiązania – łatwiejszymi w zarządzaniu i utrzymaniu.
„SPIR@L znakomicie wpisuje się w naszą filozofię, która bazuje na poprawie jakości oraz oferowaniu rozwiązań pozwalających naszym klientom na generowanie oszczędności czasowych i finansowych” – dodaje Guy Desmet, kierujący marketingiem w dziale rozwiązań offsetowych firmy Agfa.

Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa