Heidelberg notuje dobrą sytuację w zakresie zamówień
7 Aug 2019 12:38

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) rozpoczął drugi kwartał roku budżetowego 2019/2020 ze znacznie lepszą sytuacją dotyczącą zamówień, niż w pierwszym kwartale. Częściowo kompensuje to słaby pierwszy kwartał - w szczególności w Europie. Firma systematycznie kontynuuje transformację cyfrową oraz rozwija innowacyjne, cyfrowe modele biznesowe. Zapotrzebowanie na oferty kontraktowe i subskrypcyjne, które są głównym celem strategii firmy, wzrosło w pierwszym kwartale roku budżetowego 2019/2020. Celem średniookresowym Heidelberga jest zwiększenie udziału sprzedaży cyklicznej - głównie z działalności związanej z kontraktami i subskrypcjami - do ok. jednej trzeciej całkowitej sprzedaży. W ramach subskrypcji aktualnie klientom oferowany jest pakiet obejmujący: urządzenia, usługi, materiały eksploatacyjne i oprogramowanie, w ramach jednej umowy opartej na użytkowaniu, która obowiązuje przez kilka lat. W przyszłości klienci będą mogli łączyć i wykorzystywać poszczególne komponenty z tej oferty przez określony czas zgodnie z ustalonymi standardami.

Zwłaszcza pod koniec pierwszego kwartału potrzeba dalszego strategicznego rozwoju firmy uwidoczniła rosnąca niechęć do inwestowania, zwłaszcza w Europie Zachodniej oraz związane z tym zmiany w sprzedaży ze względu na spowolnienie gospodarcze. EBITDA wyniku finansowego sprzedaży kwartalnej, po wyłączeniu wyniku restrukturyzacji oraz wynik netto po opodatkowaniu, spadły w porównaniu z analogicznymi danymi za poprzedni rok. W połowie lipca Heidelberg dostosował swoje prognozy na rok budżetowy 2019/2020 jako całość, aby odzwierciedlić zmienione oczekiwania biznesowe.

Pomimo poprawiającej się sytuacji zamówień na początku drugiego kwartału i utrzymujących się pozytywnych efektów udanych targów Print China 2019, firma Heidelberg natychmiast podjęła kroki w celu poprawy wyników. Obejmują one strategie uelastycznienia godzin pracy w perspektywie krótkoterminowej oraz projekty strukturalne mające na celu osiągnięcie stałego wzrostu rentowności. Heidelberg zainicjował także program znaczącej poprawy kapitału obrotowego netto i wolnych przepływów pieniężnych. Wiąże się to z dokładną kontrolą wielu inwestycji planowanych na bieżący i następny rok budżetowy, w celu zmniejszenia planowanych inwestycji o ok. 20 mln EUR. Przewiduje się również zoptymalizowanie czasu realizacji i poziomów zapasów, a także lepsze zarządzanie należnościami dla zmniejszenia zaangażowanego kapitału o ok. 50 mln EUR. Ponadto Heidelberg rozważa zmiany w swoim portfolio, które będą wiązały się ze sprzedażą niektórych mniejszych obszarów spółki, wraz z dalszymi optymalizacjami strukturalnymi.

„Dobry początek drugiego kwartału oznacza, że ​​jesteśmy pewni osiągnięcia naszego planowanego wolumenu działalności w roku budżetowym. Ponadto, pozytywny wpływ licznych środków, które wprowadziliśmy w celu poprawy naszych wyników i wolnych przepływów pieniężnych, będzie odczuwalny w drugiej połowie roku budżetowego - powiedział Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny w firmie Heidelberg. - W nadchodzących latach transformacja cyfrowa ma zmniejszyć naszą ewentualną podatnoś na wahania koniunktury, zwiększając udział działalności powtarzalnej do około jednej trzeciej sprzedaży naszej grupy. Poczyniliśmy już znaczne postępy w tym zakresie. Ponadto stale zwiększamy nasz udział w rynku, inwestując w naszą podstawową działalność.”

Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracowała AP