Nowe zestawy próbek zadrukowanych tektur litych Metsä Board
12 Aug 2019 12:26

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Aby zademonstrować, w jaki sposób tektura może zwiększać atrakcyjność marki, firma Metsä Board przygotowała nowy zestaw próbek opakowań. Próbki przedstawiają różne efekty wykończeniowe oraz to, w jaki sposób odpowiednia powierzchnia tektury może je wzmacniać i zapewniać imponujące wrażenia wizualne i dotykowe. Próbki zostały zaprojektowane w taki sposób, aby inspirować konsumentów w takich sektorach, jak: branża spożywcza, kosmetyki i leki, opakowania luksusowe i zastosowania graficzne. Próbki wykonano z tektur litych należących do nowej oferty Metsä Board. 

Opakowanie kosmetyków organicznych ma niepowlekaną powierzchnię z wielowarstwowym wytłoczeniem, które nadaje jej szczególny charakter. Luksusowe wykończenie uzupełniają elementy wytłaczane na gorąco z białej i złotej folii. Opakowanie czekoladek wykorzystuje również wytłaczanie wielowarstwowe, które nadaje metaliczny wygląd drukowi CMYK, wykonanemu w obszarze przeznaczonym na tekst na srebrnym laminacie PE. 

Najwyższe wymagania dotyczyły opakowania słuchawek, w którym połączone różne efekty wymagające określonych cech tektury. Pokrywa pudełka jest najpierw foliowana na gorąco, następnie zadrukowana kolorem białym i kolorami CMYK, a na końcu stosuje się wielowarstwowe tłoczenie, aby uzyskać żądane wrażenia dotykowe i wygląd. Na przedniej stronie opakowania występują zmiany tonalne uzyskane za pomocą cieni z szarych kropek, co umożliwiła wysoka gładkość tektury. Z boku pudełka nałożono wytłaczaną na gorąco srebrną folię, na której wykonano nadruk w kolorach CMYK. Do wykończenia użyto mikrowytłaczania -wytłaczania wielowarstwowego i wytłaczania powierzchni wklęsłych. Uzyskanie intensywnego koloru czarnego i drobnego białego tekstu z tyłu opakowania było możliwe dzięki znakomitej drukowności tektury.

Nowe próbki odzwierciedlają zainteresowanie rynku naturalnymi i organicznymi opakowaniami. Pokazują, jak różne metody uszlachetniania, takie jak: wytłaczanie wielowarstwowe, mikrowytłaczanie, lakiery połyskowe, nakładanie folii na gorąco, dodatkowe kolory, a nawet holografia; mogą dodawać „efekt wow!” do produktów codziennego użytku. „Próbki zostały zaprojektowane z uwzględnieniem oczekiwań rynku, takich jak rosnące zainteresowanie – zwłaszcza w branży kosmetycznej – tekturami niepowlekanymi, których powierzchnia umożliwia stosowanie specjalnych efektów i wykończeń. Ważną kwestią pozostaje zrównoważony rozwój. Obniżyliśmy gramaturę tektur, utrzymując wymaganą objętość i sztywność, przy użyciu mniejszej ilości surowców” – powiedział Ilkka Harju, Packaging Services Director w firmie Metsä Board.

Opracowano na podstawie informacji firmy Metsä Board