Future Promotion Forum 2019 i Production Printing Business Days 2019
20 Aug 2019 09:54

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

24 września br. w Poing pod Monachium Canon już po raz drugi zorganizuje Future Promotion Forum. To jedno z ważniejszych w Europie wydarzeń dla branż wydawniczej, marketingowej, promocyjnej oraz dostawców usług druku komercyjnego. O sposobach wykorzystania druku w kampaniach promocyjnych będą rozmawiać zgromadzeni licznie eksperci i goście. Hasło przewodnie wydarzenia brzmi: „Postaw na zaangażowanie! Wykorzystuj dane i sprzedawaj emocjami”. Dzień później zaś odbędzie się Production Printing Business Days 2019. Wydarzenie będzie okazją do zapoznania się z pełnym asortymentem rozwiązań Canon do druku cyfrowego, przyjrzenia się pracy urządzeń drukujących oraz uzyskania wszelkich informacji od ekspertów, którzy poprowadzą prezentacje.

Współczesny konsument jest przesycony treściami dostarczanymi mu w formie cyfrowej. Szczególnie działy marketingu i promocji polubiły ten kanał komunikacji z klientem – ze względu na szybkość dotarcia i szybszą optymalizację kosztów. Okazuje się jednak, że stawianie wyłącznie na cyfrowe kanały dotarcia nie do końca jest słuszną strategią, gdyż – bombardowany gigantyczną ilością marketingowego przekazu - współczesny użytkownik internetu w dużej mierze uodpornił się na ten przekaz.

Inną kwestią są „bariery” technologiczne, takie jak filtry antyspamowe czy narzędzia blokujące reklamy – okazuje się bowiem, że Polacy od lat przodują w wykorzystaniu tego typu oprogramowania. Efekt? Kampanie marketingowe nie zawsze docierają ze swoim przekazem tam, gdzie miały dotrzeć, a to realnie wpływa na założone KPI’s.

Okazuje się także, że przekazy marketingowe, które pojawiają się jedynie w sieci, nie wzbudzają takiego zaufania, jak powielone w innych, cieszących się większym zaufaniem, kanałach. Jakie kanały wzbudzają zaufanie odbiorców? W pierwszej kolejności jest to prasa. Reklamy zamieszczone w gazetach wzbudzają zaufanie u 82 proc. badanych. 76 proc. badanych ufa drukowanym katalogom, a 69 proc. – plakatom i bannerom.

Jak więc widać, po czasach, kiedy druk w komunikacji marketingowej tracił swoją pozycję na rzecz działań w sieci, znów odzyskuje należne mu miejsce. Dodatkowo dziś możliwości druku w działaniach promocyjnych są zupełnie inne niż kilka czy kilkanaście lat temu. Dzięki wdrożeniu druku cyfrowego możliwe jest bowiem wykorzystanie danych w czasie rzeczywistym, także w materiałach drukowanych. To zaś w komunikacji promocyjnej pozwala stworzyć spójny przekaz, docierający do odbiorcy zarówno online, jak i offline.

Badania pokazują, że z fizyczną przesyłką odbiorca obcuje dłużej niż z treścią wyświetlaną w internecie; oddziałuje ona nie tylko na jego wzrok, ale także na zmysł dotyku czy węchu, przez co zostaje zapamiętana na dłużej. W momencie zaś, kiedy przesyłka taka może zostać spersonalizowana i dostarczona adresatowi pocztą tradycyjną w odpowiednim czasie, przestaje być sztampową ulotką, którą w swoich skrzynkach pocztowych znajdują wszyscy mieszkańcy bloku. Zyskuje zaś rolę łącznika pomiędzy marką a konsumentem, zachęcając go np. do dokończenia zakupów czy skorzystania z promocji. Dodatkowo w dobie większej ostrożności w zakresie przetwarzania danych osobowych druk może być traktowany jako bezpieczny kanał dotarcia do odbiorców.

O tych oraz innych sposobach wykorzystania druku w kampaniach promocyjnych będą rozmawiać uczestnicy Future Promotion Forum 2019. Podczas spotkania będzie wiele okazji do wymiany doświadczeń, opinii i wrażeń z przedstawicielami innych firm i marek, drukarń czy firm z branży mediowej.

Wśród zgromadzonych ekspertów będą m.in.:

Patrick Brück, Team Lead Sales w firmie HubSpot GmbH, który zajmuje się oprogramowaniem do wprowadzania danych.

Olaf Hartmann, dyrektor zarządzający w Multisense Institute for Sensory Marketing.

Faye Hawkins, dyrektor zarządzający w londyńskiej agencji content marketingowej First Base Unlimited.

• Lars Schlimbach, Head of Partner-Management & Development Dialogmarketing w Deutsche Post.

Podczas Production Printing Business Days z kolei wszyscy zgromadzeni goście będą mogli zapoznać się z innowacjami w zakresie druku, jakie oferuje Canon. Poznają m.in. tajniki druku na żądanie z wykorzystaniem zmiennych danych.

Opracowano na podstawie informacji firmy Canon