Heidelberg reorganizuje zarząd – Stephan Plenz odchodzi z firmy
7 Nov 2019 08:57

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Stephan Plenz (54), członek zarządu odpowiedzialny za technologię i segment technologii cyfrowej w firmie Heidelberg, odchodzi ze spółki w drodze wzajemnego porozumienia pod koniec swojej obecnej umowy w czerwcu 2020 r. Rada Nadzorcza i zarząd Heidelberger Druckmaschinen AG zdecydowali o dalszym usprawnianiu struktur zarządzania i zmniejszeniu składu zarządu w ramach cyfrowej transformacji firmy. W przyszłości działem technologii będzie kierował Rainer Hundsdörfer, prezes zarządu, a dział zakupów przejdzie do działu finansów dyrektora finansowego Marcusa Wassenberga. Działy sprzedaży i digitalizacji przejmie dyrektor ds. cyfrowych prof. dr Ulrich Hermann. Przekazywanie rozpocznie się natychmiast.

Inżynier mechanik Stephan Plenz pracuje w Heidelbergu od ponad 30 lat. Jest członkiem zarządu od 2008 r., a oprócz jednostek biznesowych: Sheetfed, Digital, Label i Postpress odpowiada również za badania i rozwój, zakupy i produkcję. „Stephan Plenz odegrał kluczową rolę w kształtowaniu kursu Heidelberga przez długi czas. Szczególnie chcielibyśmy mu podziękować za stworzenie nowoczesnej struktury produkcyjnej, z bardzo udaną lokalizacją w Chinach oraz za kształtowanie innowacyjnego i odnoszącego sukcesy portfolio produktów, które umożliwi firmie Heidelberg przejście do cyfrowego jutra. Chciałbym podkreślić jego szczególne zaangażowanie w czasach wielkich zmian w naszej branży”- powiedział dr Siegfried Jaschinski, przewodniczący Rady Nadzorczej.

Firma przedstawiła również bilans półroczny. W drugim kwartale - od 1 lipca do 30 września br. - firmie Heidelberg prawie udało się zrekompensować stosunkowo słaby początek roku. Sprzedaż w tym kwartale wzrosła o 9 proc. do 622 mln EUR, wskaźnik EBITDA (bez wyniku restrukturyzacji) wzrósł o 28 proc. do 55 mln EUR, z kolei ilość przychodzących zamówień wzrosła o 1 proc. do 648 mln EUR. Główną korzyścią dla biznesu była cyfryzacja procesów (technologia Push-to-Stop) w podstawowej działalności offsetowego drukowania arkuszowego, która obecnie generuje wyższą sprzedaż, w szczególności w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Pozytywnie przyczyniają się również cyfrowe modele biznesowe, takie jak subskrypcja, podobnie jak rosnący odsetek powtarzającej się sprzedaży z branży kontraktowej i handlu elektronicznego. Działalność związana z subskrypcją stanowi obecnie ponad 10 proc. zaległości w zamówieniach. Jak podaje firma, średniookresowym celem dla Heidelberga jest znaczne ograniczenie narażenia firmy na wahania koniunktury poprzez generowanie ok. jednej trzeciej całkowitej sprzedaży z powtarzających się działalności.

Jednak działalność w Niemczech, Wielkiej Brytanii i pozostałej części Europy Środkowej pozostaje trudna z powodu niechęci do inwestycji spowodowanej sytuacją gospodarczą. Wybitne ekonomiczne instytucje badawcze i Stowarzyszenie Przemysłu Mechanicznego (VDMA) w Niemczech pozostają sceptycznie nastawione do perspektyw. W związku z tym Heidelberg będzie nadal systematycznie realizował środki już podjęte w celu zabezpieczenia rentowności i poprawy płynności. Firma planuje przedsięwziąć trzy środki zapobiegawcze w celu rozwiązania problemu kapitału obrotowego i wolnych przepływów pieniężnych, które pozostają niezadowalające pomimo poprawy w drugim kwartale. Po pierwsze, planowane inwestycje będą redukowane o ok. 20 mln EUR. Po drugie, redukcja kapitału zakładowego o ok. 50 mln EUR ma zostać osiągnięta poprzez optymalizację czasu przebiegu i poziomów zapasów, przy jednoczesnym usprawnieniu zarządzania należnościami. Ponadto oczekuje się, że korekty portfolio produktowego i dalsze optymalizacje strukturalne przyniosą spółce ok. 30 mln EUR w gotówce.

Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracowała AP