Nowy dyrektor sprzedaży Konica Minolta na Europę Środkowo-Wschodnią
16 Dec 2019 11:19

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Pavel Černý został nowym dyrektorem sprzedaży Konica Minolta na Europę Środkowo-Wschodnią. Jest specjalistą z 16-letnim doświadczeniem w branży profesjonalnych urządzeń drukujących, dołączył do czeskiej regionalnej centrali producenta. Nowy dyrektor będzie odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań cyfrowych maszyn do druku kolorowego AccurioJet KM-1 oraz systemów B2, oferowanych we współpracy z firmą MGI. Ma za zadanie pozyskanie nowych klientów, jak też współpracę z obecnymi – wsparcie ich w zakresie konsultacji dotyczących rozbudowy posiadanego środowiska maszyn drukujących i wdrażania najnowszych rozwiązań. Pavel Černý jest wysokiej klasy specjalistą w zakresie druku przemysłowego, który ostatnie 9 lat kariery zawodowej spędził w firmie HP Indigo.

Zdecydowałem się na zmianę stanowiska ze względu na chęć sprostania nowemu wyzwaniu – podkreśla Pavel Černý. – Jest to dla mnie okazja do zbudowania czegoś nowego we współpracy z moim bardzo silnym, efektywnym, pracującym z japońską precyzją zespołem. Naszym celem jest popularyzacja rozwiązania KM-1 i przyczynienie się do jego sukcesu na rynku. Zależy mi, aby produkty KM-1 i MGI były najczęściej wybierane przez klientów i stały się częścią ich transformacji do cyfrowego świata druku. Tym bardziej, że w 2020 roku oczekujemy wzrostu w tym obszarze, nawet o 15-20 proc. Polska jest liderem i widać rosnący popyt na urządzenia u producentów opakowań oraz w drukarniach cyfrowych.”

Transfer Pavla Černý do Konica Minolta to ugruntowanie pozycji japońskiej firmy na rynku i otwarcie na nowe trendy, zwłaszcza w zakresie cyfryzacji i unowocześniania procesu drukowania. Konica Minolta od 2014 r. utrzymuje strategiczną współpracę z MGI - francuskim potentatem w zakresie druku i uszlachetnień. Współpraca zaowocowała technologią JETVARNISH 3DS – czyli miejscowego powlekania druku dodatkową powłoką lakieru UV.

Definiowanie kierunku dalszego rozwoju i wizji przyszłości to zdaniem nowego dyrektora sprzedaży Konica Minolta jedno z największych wyzwań, przed jakimi stają firmy poligraficzne w nadchodzącym roku. Pavel Černý uważa, że Konica Minolta jako firma prowadzi sprzedaż bezpośrednią, ale członkowie jego zespołu widzą się raczej w roli konsultantów niż sprzedawców produktów. „Finalnym efektem, który chcemy uzyskać, jest aby Konica Minolta była szanowanym partnerem w oczach rynku i naszych klientów” - mówi nowy dyrektor sprzedaży Konica Minolta na Europę Środkowo-Wschodnią.

Pavel Černý w latach 2003-2010 pracował na stanowisku senior sales manager w czeskiej spółce KBA-Grafitec. Od 2010 do 2019 r. w firmie HP Indigo sprawował funkcję najpierw dyrektora regionu Western CEE (Europa Centralna i Wschodnia), a następnie regional business managera Central Europe & Turkey. Od 3 czerwca br. pracował w Konica Minolta na stanowisku szefa sprzedaży w dziale druku przemysłowego B2, w którym odpowiadał za sprzedaż rozwiązań AccurioJet KM-1, MGI B2 oraz AccurioLabel 230.

Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta