Kolor roku w interpretacji WWF
31 Dec 2019 08:57

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Każdego roku firma Pantone pod koniec grudnia ogłasza, jaki kolor w nadchodzącym roku będzie reprezentował tendencje w modzie, projektowaniu i grafice. W 2020 – jak już informowaliśmy – ma to być błękitny Classic Blue (Pantone 19-4052).

Według firmy Pantone jest to „odcień błękitu ponadczasowy i trwały”, „pobudzający do refleksji” i „podkreślający nasze pragnienie mocnych i stabilnych fundamentów, na których będziemy mogli się oprzeć, by wejść w nową erę”. Zupełnie inną interpretację proponuje WWF, pozarządowa organizacja ekologiczna o charakterze międzynarodowym, której misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego Ziemi i stworzenie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą.

Organizacja ta zainaugurowała na Węgrzech kampanię zatytułowaną „Save Classic Blue”, której celem jest uwrażliwienie populacji na problemy środowiska, a zwłaszcza jakość powietrza poprzez porównanie błękitnego nieba z szarością miast, zanieczyszczonych cząsteczkami gazu.

Pod hasztagiem #SaveClassicBlue, WWF zaprasza internautów do rozpowszechniania następującej wiadomości: „Pantone Color Institute ogłosił Classic Blue kolorem roku 2020. Jednakże ten kolor przypomina nam o najważniejszym problemie światowym: zanieczyszczeniu powietrza. Emisje dwutlenku węgla w ośrodkach miejskich zwiększyły się spektakularnie i zanieczyszczenie powietrza wpływa różnymi sposobami na nasze życie. Zmienia ono nasze błękitne niebo w szare i przekształca podstawy naszego ekosystemu.”

Jak wyjaśnia WWF, billboardy zainstalowane na Węgrzech w ramach kampanii „Save Classic Blue” zostały wyposażone w technologię umożliwiającą absorpcję części zanieczyszczeń z powietrza.

Na podstawie graphiline.com opracowała IZ