Hubergroup głównym partnerem Kongresu C2C 2020
18 Feb 2020 08:38

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zrównoważony rozwój jako model biznesowy: poprzez uczestnictwo w roli głównego partnera Kongresu Cradle to Cradle, który zakończył się w pierwszych dniach lutego w Berlinie, jeden z głównych globalnych producentów farb do druku, firma hubergroup, podkreśliła znaczenie kwestii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. „Jesteśmy świadomi naszej społecznej odpowiedzialności i postrzegamy jako nasze zadanie nie tylko optymalizację własnych produktów i procesów, ale także przekazanie tej wiedzy i działalność edukacyjną” - wyjaśnia Heiner Klokkers, prezes zarządu hubergroup, sięgając do głębokich społecznych korzeni tej 225-letniej rodzinnej firmy.

Międzynarodowy Kongres Cradle to Cradle (C2C) odbył się w tym roku po raz szósty. Stał się w tym czasie obowiązkowym przystankiem dla tych wszystkich, którzy pragną stworzyć prawdziwą gospodarkę obiegu zamkniętego (GOZ) zgodną z zasadami C2C. Prelekcje uznanych mówców z obszaru ekonomii, nauki, edukacji, polityki i spraw społecznych nie pozostawiły wątpliwości, że ochrona środowiska i rozwój gospodarczy nie wykluczają się w żaden sposób, ale raczej wkraczają w okres wartościowej symbiozy. W Berlinie producent farb do druku przedstawił innowacyjne pomysły i projekty jako pionier i ważny kontakt w sektorze farbowym.

Cel hubergroup jest jasny: koncepcja Cradle to Cradle powinna stawać się coraz ważniejszym standardem w przemyśle. Dążąc do jej realizacji firma sama daje dobry przykład. hubergroup jest posiadaczem certyfikatu Cradle to Cradle Material Health dla farb offsetowych produkowanych w swej indyjskiej fabryce w Vapi i pracuje nad pełną certyfikacją. Włoski oddział hubergroup Italy posiada certyfikaty dla szerokiej gamy farb z serii Gecko produkowanych zgodnie z zasadami C2C.

Elementem prezentacji Heinera Klokkersa dla gości Kongresu był apel do firm, odbiorców i polityków z wezwaniem do działania. Producent farb do druku już teraz realizuje kilka wzorcowych projektów; jednym z nich jest współpraca z gigantem browarniczym, firmą Carlsberg, która zaprezentowała się na Kongresie na wspólnym stoisku z hubergroup. Dostawca farb wspólnie z producentem piwa po raz kolejny pokazał swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonych produktów. Przykładowo etykiety na butelki piwa Carlsberg zostały zadrukowane z użyciem farb Eco Offset Inks Premium Plus posiadających od początku 2019 r. srebrny certyfikat Cradle to Cradle. W niedalekiej przyszłości projekt zostanie rozszerzony o kolejne marki piwa słynnego browaru. To samo dotyczy innych strategicznych kontaktów, np. z czołową niemiecką siecią sklepów dyskontowych lub z międzynarodowym producentem mebli.

„Zrównoważony rozwój to kwestia, która ma wpływ na nas wszystkich. Możemy coś osiągnąć, jeśli zewrzemy siły i na zawsze zmienimy rynek. Kongres C2C stanowił dla nas ważną platformę komunikacji i nawiązywania kontaktów ze strategicznymi partnerami. Postrzegamy siebie nie tylko w roli technologicznego lidera, który rywalizuje z konkurencją na światowych rynkach farb, ale także jako influencera naśladowanego we wszystkich dziedzinach życia społecznego, a nie jedynie w branży farbowej” - podkreślał w mowie końcowej Bernd Groh, global product & portfolio manager SF/UV w firmie hubergroup.

Fabryka hubergroup w indyjskim Vapi to praktyczny przykład modelu cyrkularnego. Z myślą o całkowitym wyeliminowaniu ścieków powstała w niej oczyszczalnia, która pozwala odzyskać 95 proc. wody ze strumienia ścieków. Zaledwie 5 proc. niezbędnej świeżej wody musi być dostarczane z zewnątrz; zastępuje ona również tę ilość wody, która wyparowuje w trakcie procesów recyklingu.

W Niemczech i niektórych regionach Europy hubergroup wykorzystuje wodę gromadzoną przez drukarzy w trakcie procesów wymywania cylindrów drukowych i także poddaje ją procesom oczyszczania. 25 proc. tej wody jest wykorzystywane w oczyszczonej formie do produkcji lakierów nieprzeznaczonych do kontaktów z żywnością.

Społeczną odpowiedzialność niemieckiego producenta farb odzwierciedlają również siedmiocyfrowe dotacje przekazywane co roku od ponad 10 lat przez hubergroup Fundacji MAA. Fundacja MAA wdraża projekty edukacyjne dla nauczycieli, uczniów i studentów, których celem jest poprawa poziomu edukacji na rolniczych obszarach zachodnich Indii. Dzięki jej działalności dzieci i nastolatki, których w innym przypadku nie byłoby stać na naukę, uzyskują edukację na wysokim poziomie.

Na podstawie informacji hubergroup opracował TK