Zapraszamy do lektury majowego wydania „Poligrafiki”!
22 May 2020 10:27

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Główny temat majowej edycji naszego magazynu to druk cyfrowy, możecie więc Państwo przeczytać o cyfrowej transformacji branży opakowań, która sprawia, że – jak zapewniają eksperci, w tym Alvise Cavallari z firmy Nestle – przyszłość opakowań jest cyfrowa. O wciąż niewykorzystanym potencjale personalizacji i drukowanych reklam traktuje artykuł „Inkjet czyni druk skutecznym”. Informujemy też o pierwszej instalacji maszyny Xeikon PX 3000 w drukarni Arti-Bau.

W związku z epidemią koronawirusa wiele firm i drukarń przestawiło się na produkcję środków ochrony, w tym masek; maska stała się nie tylko niezbędnym elementem ochrony, ale i modnym dodatkiem w tym sezonie (czytaj na s. 38).

Aktualna sytuacja powoduje wzrost popytu na niektóre produkty, np. samoprzylepne laminaty etykietowe, stąd „Ostrożny optymizm branży etykiet”, ale i znaczne ograniczenie nakładów m.in. w sektorze druków komercyjnych – o tym także w majowej „Poligrafice”. O perspektywach dla inkjetu w obliczu pandemii i nie tylko przeczytacie Państwo w artykule „Potrzeba matką wynalazku”.

A jaka będzie poligrafia po pandemii? „Silni będą silniejsi, a słabi – słabsi” – przekonuje Waldemar Lipka, prezes spółki Kompap skupiającej 3 drukarnie.

Poza tym m.in.: rozmowa z Krzysztofem Pietrzakiem, dyrektorem zarządzającym Manroland Polska; EFI Pro 32r+ w Studio DAR; „Aplikacje fitness dla drukarni” (o co chodzi, musicie Państwo sprawdzić sami!); Alegro Hybrid, czyli trzy maszyny w jednej – oraz wiele innych interesujących tematów. Zachęcamy do lektury!