Manroland pokaże nowy, większy model serii Evolution
26 May 2020 09:23

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Manroland Sheetfed przygotowuje nową wersję maszyny z serii Evolution: Manroland 900 VLF. Urządzenie miało być główną atrakcją stoiska koncernu na tegorocznych – przełożonych na przyszły rok z powodu pandemii koronawirusa - targach drupa wraz z odświeżonymi wersjami Roland 700 Evolution w formacie B1, który również miał swoją premierę na drupie przed czterema laty.

Termin premiery nie mógł być lepszy. Manroland 900 Evolution trafia na rynek w chwili, gdy Heidelberg wycofuje się z produkcji maszyn dla tego sektora rynku i zaprzestaje wytwarzania modeli Speedmaster XL145 oraz XL 162.

Podstawą Manroland 900 Evolution jest technologia wykorzystana w maszynie B1; nowa maszyna będzie dostępna w rozmiarze V (1300 mm) oraz rozmiarze VI (1450 mm). „Jesteśmy naprawdę silni w tym sektorze rynku - mówi Peter Redmond, dyrektor zarządzający oddziału Manroland Sheetfed GB - i to naturalny kolejny krok w rozwoju linii produktowej, z wykorzystaniem technologii, która została sprawdzona na maszynie B1, a teraz trafia do większego formatu.”

Dokładna specyfikacja nowego produktu zostanie zaprezentowana w ciągu najbliższych kilku tygodni, w czasie, gdy miała się odbywać tegoroczna drupa. Producent nie uznał za sensowne oczekiwania z premierą 900 VLF do kwietnia przyszłego roku, czyli nowego terminu targów w Düsseldorfie.

Firma zamierza też zaprezentować dwa nowe dodatki do platformy Manroland 700 Evolution. Jednym z nich będzie model 700 Evolution Speed o większej prędkości drukowania (20 tys. ark./h), przeznaczony do realizacji zleceń wysokonakładowych. Kolejnym będzie maszyna 700 Evolution Lite w obniżonej cenie, będąca uproszczoną wersją modelu 700 Evolution Elite dla tych drukarzy, dla których liczy się szybki czas narządu, a którzy nie potrzebują równie wysokiego stopnia zaawansowania technicznego,

„To nowa strategia dla Manroland Sheetfed - przyznaje Redmond - która oznacza, że wychodzimy do użytkowników, dla których dotychczas byliśmy zbyt kosztowni.”

Zmiana podejścia jest dowodem na zaangażowanie Langley Holdings w rozwój marki, twierdzi Redmond. „To mocny sygnał dla rynku, że firma jest zarządzana na profesjonalnym poziomie. Naszą szansą jest dotarcie z nim do szerokiego grona odbiorców, nie tylko do naszej bazy klientów.”

Na podstawie informacji firmy Manroland opracował TK