Drupa online jeszcze w tym roku
1 Jun 2020 09:28

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Organizator targów drupa, Messe Dusseldorf planuje organizację wirtualnej imprezy, która odbędzie się w czwartym kwartale tego roku, czyli kilka miesięcy przed docelowymi targami, przełożonymi na kwiecień 2021.

Spodziewana liczba wystawców targów drupa 2021 będzie mniejsza w związku z rezygnacją dwóch ważnych firm - Xerox i Bobst. Xerox odnotował znaczne spadki i zamyka niektóre biura na całym świecie. Przedstawiciele firmy podkreślają, że udział w targach wykracza poza strategię wprowadzania nowych produktów na rynek. Firma planuje reorganizację po zakończeniu współpracy z Fujifilm.

Nieobecność drugiego ważnego producenta – firmy Bobst może być odczuwana jeszcze dotkliwiej, zwłaszcza, że szwajcarski producent planował zwiększenie powierzchni wystawienniczej o 30 proc. w 2020 r. w porównaniu z edycją 2016.  Skoncentrowany na druku opakowań Bobst nie został dotkliwie dotknięty kryzysem, choć wiele projektów inwestycyjnych jest wstrzymanych. Rezygnacja z udziału w targach to część nowej strategii zakładającej koncentrację na kontaktach zdalnych i pracy w rozwijanych obecnie „centrach kompetencji”. Zmiana strategii ma pozwolić między innymi na bardziej efektywne, pogłębione rozmowy, testowanie nowych koncepcji, zmniejszenie wpływu na środowisko i digitalizację pracy. Szwajcarski producent  zrezygnował także z uczestnictwa w targach interpack, które również zostały przesunięte na 2021 rok, oraz w przyszłorocznych targach Labelexpo. 

Ideą cyfrowej edycji drupy jest umożliwienie „licznym wystawcom zaprezentowania się online, przygotowania do wiodących na świecie targów technologii drukowania” – wyjaśniają przedstawiciele Messe. Rozważane są również propozycje uruchomienia programu Drupa Cube w wersji online. Informacja ta pojawiła się w oświadczeniach Wernera Dornscheidta, prezesa Messe Dusseldorf, który przechodzi na emeryturę pod koniec tego miesiąca. „Oprócz dalszego rozwoju treści nadal poszerzamy możliwości prezentacji cyfrowej oferowanej naszym klientom” – podkreśla Dornscheidt i dodaje: „Stale rozwijamy ofertę, aby propozycje były jeszcze bardziej atrakcyjne i przyjazne dla użytkowników.”

Messe Dusseldorf dysponuje środkami na pokonanie skutków pandemii dzięki 28 proc. wzrostowi przychodów grupy (w tym przychodów pochodzących z zagranicznych wystaw) osiągniętemu w 2019 r. i wynoszącemu 378,5 mln EUR (294 mln EUR) oraz ponaddwukrotnemu wzrostowi zysków - 56,6 mln EUR (24,3 mln EUR). Część środków zostanie przeznaczona na rozwój witryny internetowej. Nowa hala 1 jest już gotowa i czeka na ekspozycję firmy Heidelberg. Do czasu otwarcia wystawy w przyszłym roku prace nad południowym wejściem, w tym bramą transportową z dachem na wysokości 20 metrów, zostaną zakończone.

Na podstawie Print Business opracowała BZ