Choć tematem wiodącym najnowszej edycji jest druk offsetowy, to z pewnością zainteresowanie czytelników przyciągnie przede wszystkim artykuł prof. Wiesława Cetery „Poligrafia w stanie pandemii”. Traktuje on – w oparciu o wyniki ankiety przeprowadzonej wśród przedsiębiorstw poligraficznych w maju br. przez Katedrę Technologii Informacyjnych Mediów na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW – o kondycji naszej branży w „czasach zarazy”. Wnioski nie są budujące: sytuacja jest zła, a nastroje przedsiębiorców minorowe, wzmagane przez poczucie obojętności rządu wobec problemów przedsiębiorstw poligraficznych.
Można jedynie mieć nadzieję, że wraz z upływem czasu warunki zmienią się na lepsze.
Jakie rodzaje produkcji dobrze rokują na przyszłość? O przyszłości publikacji i druku komercyjnego pisze Knud Wassermann („Gdy mniej znaczy więcej”). Jednym z przyszłościowych trendów w druku offsetowym jest też model subskrypcji oferowany przez firmę Heidelberg; na świecie pracuje tak już blisko 200 maszyn, a w Polsce druga instalacja miała niedawno miejsce w firmie Karl Knauer Poland. Inną pewną inwestycją o charakterze przyszłościowym są systemy LED UV, popularne we fleksografii i coraz częściej stosowane także w maszynach offsetowych. Natomiast bezpieczeństwo druków offsetowych – tak ważne zwłaszcza w czasach pandemii – zapewni lakier antybakteryjny Varcotec Lock 3.
Poza tym w numerze czerwcowym m.in.: rozmowa z Sunilem Guptą, nowym dyrektorem zarządzającym firmy Memjet; drupa online jeszcze w tym roku; FuturePrint Virtual Summit, czyli krajobraz po burzy (covidowej); cyfrowa linia produkcji opakowań – pierwsza nie tylko w Polsce, ale i w tej części Europy.
To oczywiście nie wszystkie interesujące artykuły, z którymi możecie się Państwo zapoznać w najnowszym wydaniu. Zapraszamy do lektury!