Koronawirus a oznaczenia graficzne w organizacji
27 Jul 2020 08:42

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Pandemia koronawirusa wymusiła na przedsiębiorcach wdrożenie dodatkowych obostrzeń w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa zarówno swoim pracownikom, jak i klientom. Każda przestrzeń, czy to hala magazynu, biuro czy też sala restauracyjna, musi zostać dostosowana do panujących regulacji – w zależności od specyfiki miejsca przedsiębiorcy spotykają się z innymi wyzwaniami. Jednak zachowanie odpowiedniej odległości, zakrywanie ust i nosa oraz konieczność dezynfekcji dłoni obowiązuje w większości organizacji i firm. Należy zauważyć, że w ferworze codziennej pracy mogą one umknąć uwadze pracowników czy też gości, dlatego szczególnie ważne jest przypominanie o „regułach gry” podczas pandemii i przygotowanie odpowiedniego oznaczenia, które będzie czytelne, widoczne i przede wszystkim sanitarne. Warto zadbać, aby ta komunikacja nie była nachalna, lecz skuteczna – dlatego należy zastanowić się nad formą graficzną.

Już od 18 maja możliwe jest w Polsce odwiedzanie restauracji, jednak nadal obowiązują w nich ograniczenia, których celem jest zmniejszenie prawdopodobieństwa dojścia do zakażenia wirusem w lokalu. Na restauratorach spoczywa obowiązek kontroli liczby gości w lokalu, tak aby na jedną osobę przypadały co najmniej 4 m2. Obowiązkowa jest również dezynfekcja stolika po każdym kliencie. Ten szereg obostrzeń wymaga odpowiedniej formy informowania gości. Komunikaty w restauracji powinny być wyraźne i zrozumiałe dla klienta, ale również nie przytłaczać odwiedzających, aby nadal mogli czuć się komfortowo podczas posiłku. Powinny one być również wykonane w technologii, która pozwala na łatwą dezynfekcję, nie niszcząc przy tym oznaczenia.

Obostrzenia obowiązują również w biurach i przedsiębiorstwach. Graficzne przypomnienie o konieczności dezynfekcji dłoni oraz zachowaniu społecznego dystansu może usprawnić organizację pracy personelu i przez to wpłynąć na ogólny poziom bezpieczeństwa w całym biurze. Dodatkowo warto zadbać o jakość tego typu komunikatów, np. naklejki w łazience lub na zewnętrznej części budynku powinny być wodoodporne.

Brother posiada w swoim portfolio rozwiązania w zakresie etykietowania, które nie tylko pomogą spełnić rządowe wymagania, ale również zapewnią personelowi spokojne i bezpieczne miejsce pracy. Połączenie drukarek P-touch czy QL firmy Brother z bezpłatnym oprogramowaniem P-touch Editor oraz aplikacją iPrint & Label daje przedsiębiorcom możliwość tworzenia spersonalizowanych naklejek informujących z własnym logotypem.

Dzięki oznaczeniom graficznym organizacja może wzmocnić przekaz o praktykach higienicznych, a także dodatkowo oznaczyć wejście do pomieszczenia i przestrzeni, w której goście czekają na pomoc pracowników. Wymienione wyżej urządzenia przydadzą się również po pandemii, ponieważ umożliwiają wydruk etykiet o wysokiej jakości, które są odporne na wodę, światło słoneczne, chemikalia i ścieranie. Umożliwiają one drukowanie nie tylko przy użyciu komputera stacjonarnego, ale również telefonu.

Przygotowanie firmy, przedsiębiorstwa czy restauracji do panującej sytuacji, a także zagwarantowanie pracownikom i gościom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa to wyzwanie. Właśnie dlatego tak ważna jest bezproblemowa, spokojna i przyjazna komunikacja zarówno z klientami, jak i z pracownikami.

Opracowano na podstawie informacji firmy Brother