enVie dostarcza żywność potrzebującym podczas pandemii COVID-19
29 Jul 2020 09:29

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Belgijska organizacja społeczna enVie walczy z marnowaniem żywności przez przygotowywanie pysznych, zdrowych zup z nadwyżki świeżych warzyw dostarczanych przez belgijskich rolników. W ten sposób pomaga osobom szczególnie poszkodowanym w czasie pandemii COVID-19, zapewniając im dostęp do zdrowej żywności. Ta etyczna organizacja promuje również tworzenie miejsc pracy, dając osobom długotrwale bezrobotnym możliwość powrotu do pracy.

W odpowiedzi na pandemię COVID-19 enVie, obok różnych innych organizacji, uruchomiła projekt „Robin Food” mający na celu przekształcenie nadwyżek jedzenia w zdrową, zrównoważoną żywność, która jest dostępna dla osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji w czasie kryzysu. Projekt ten wygenerował większe zapotrzebowanie, do tego realizowane w trybie bardzo pilnym, na etykiety do butelek z zupami firmy enVie. Dzięki pięciokolorowej drukarce etykiet Pro1050 firmy OKI Europe, dostarczonej przez partnera firmy OKI – Tasco – ten problem został szybko rozwiązany.

Przed rozpoczęciem tego projektu humanitarnego organizacja enVie korzystała z usług zewnętrznego dostawcy usług druku. Rozwiązanie to jednak generowało wysokie koszty, długi czas oczekiwania i nadmiar wydrukowanych etykiet. Teraz, dzięki drukarce etykiet Pro1050 firmy OKI, enVie może drukować dokładnie taką ilość etykiet, jaka jest potrzebna dla danej partii zup – na miejscu i na żądanie.

„Na początku działania projektu wyprodukowaliśmy 20 000 litrów zupy, a później dzięki wsparciu opinii publicznej zebraliśmy środki na wyprodukowanie 70 000 litrów – mówi dyrektor generalna enVie, Naomie Smith. - Dzięki naszej nowej drukarce możemy drukować kolorowe etykiety zarówno dla produktów Robin Food, jak i dla zup enVie.

Drukarka jest w stanie zadrukować 9 metrów nośnika na minutę, co umożliwia bardzo szybką produkcję etykiet. To ważne, szczególnie w przypadku projektu zorganizowanego w czasach pandemii COVID-19. Dzięki temu udało nam się zaoszczędzić dużo czasu, ponieważ mieliśmy już gotowy projekt i mogliśmy od razu zacząć drukowanie. Wcześniej musieliśmy najpierw wysyłać projekty do drukarni, czekać na wydruk próbny, a następnie czekać na dostarczenie wydrukowanych etykiet”.

Guy Boxall, starszy kierownik ds. druku wąskoformatowego w firmie OKI Europe Ltd., dodaje: „Drukarkę Pro1050 zaprojektowano z myślą o prędkości, elastyczności i profesjonalnych wynikach dostarczanych w sposób opłacalny dla organizacji, które po wdrożeniu drukarki zyskują możliwość drukowania etykiet na żądanie we własnym zakresie. Praca, którą enVie wkłada w pomoc potrzebującym, jest naprawdę fantastyczna i cieszymy się, że drukarka etykiet Pro1050 firmy OKI pomogła organizacji enVie i projektowi Robin Food nieść rzeczywistą pomoc w tych trudnych czasach. Jest to kolejny projekt, obok bezpłatnych pakietów oznaczeń przypominających o zachowaniu dystansu społecznego, który OKI Europe oferuje firmom w czasie pandemii – doskonały przykład roli druku w zapewnianiu rzeczywistej pomocy w trudnych sytuacjach”.

Drukarka Pro1050 firmy OKI wykorzystuje technologię druku cyfrowego LED i właściwości suchego tonera, aby zapewniać nowy wymiar koloru w dziedzinie druku etykiet przez dodanie piątego białego koloru lub opcji „CMYK+1”. Doskonale nadaje się do drukowania etykiet w małych nakładach i umożliwia drukowanie od jednej do tysięcy etykiet dziennie. Drukarka Pro1050 obsługuje szeroką gamę różnych nośników. Dzięki nakładaniu białego, nieprzezroczystego tła pod grafikę CMYK umożliwia nawet drukowanie etykiet na nośnikach przezroczystych i kolorowych.

Organizacja enVie zwiększyła wydajność produkcji i jakość etykiet oraz obniżyła straty i koszty dzięki wdrożeniu drukarki etykiet, a sukces projektu doprowadził nawet do tego, że sam król Belgii skontaktował się z enVie przez Skype, aby dowiedzieć się więcej o projekcie „Robin Food”.

Więcej informacji na temat tego studium przypadku można znaleźć na stronie www.oki.com/pl

Opracowano na podstawie informacji firmy OKI