Siegwerk ogłosił plany dotyczące targów drupa i interpack
4 Aug 2020 12:34

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Siegwerk, jeden z czołowych globalnych dostawców farb do druku opakowań i etykiet, zamierza skoncentrować się na dostarczaniu wirtualnych narzędzi i usług wspierających cyfrowy rozwój działalności jej klientów. W ten sposób spółka chce zapewnić wartość dodaną użytkownikom swych rozwiązań w czasach, w których wyjazdy i spotkania handlowe są ograniczone.

Siegwerk sprawdza obecnie różne formaty i technologie komunikacji z klientami, prezentowania produktów i rozwiązań, dzielenia się wiedzą oraz służenia pomocą i wsparciem. Celem jest zapewnienie możliwie szybkiego dostępu do informacji, zwiększenie potencjału dalszej intensyfikacji i wsparcia współpracy przy jednoczesnym ograniczeniu pochłaniających czas fizycznych podróży. „Chcemy jeszcze bardziej „zwirtualizować” doświadczenia konsumentów, dodając cyfrowe narzędzia do komunikacji z nimi takie jak prezentacje w transmisji strumieniowej na żywo, konferencje cyfrowe, wirtualne demonstracje, szkolenia i webinary” - wyjaśnia Ralf Hildenbrand, prezes amerykańskiego oddziału Siegwerk oraz członek firmowego zarządu. Uzupełnieniem fizycznych spotkań „twarzą w twarz” ma być nowy format imprez INKday skrojony pod potrzeby środowiska sieciowego, w których będą mogli uczestniczyć wirtualnie goście z całego świata. Od ponad 12 lat Siegwerk organizuje imprezy INKday jako unikalną platformę dyskusji klientów i ekspertów na tematy szczególnie interesujące branżę opakowaniową. „Dzięki zwiększeniu cyfrowej wymiany oraz organizacji imprez w wymiarze regionalnym i jednostkowym będziemy w stanie reagować jeszcze szybciej, efektywniej i w bardziej personalizowany sposób” - dodaje Hildenbrand.

W 2017 r. Siegwerk rozpoczął swoją cyfrową transformację jako jedna z pierwszych firm w branży opakowaniowej. Od tego momentu przedsiębiorstwo podąża ścieżką strategicznego rozwoju swojej cyfrowej oferty i nieustannie ulepsza doświadczenia swych klientów w tym zakresie. Obecnie Siegwerk wykorzystuje procesy cyfryzacji we wszystkich biznesowych obszarach: w tworzeniu innowacji w oparciu o dane cyfrowe, digitalizacji procesów, a także rozwijaniu modeli działań w obiegu zamkniętym, posługując się usługami i platformami zwiększającymi wiedzę klientów na temat farb i opakowań. Ostatnimi kamieniami milowymi w cyfrowej transformacji firmy było uruchomienie w pełni zautomatyzowanego, supernowoczesnego Centrum Mieszalniczego (Blending Center) w głównej siedzibie Siegwerk w Siegburgu, a także udostępnienie usług online takich jak system zarządzania zapasami MyInkroom oraz internetowy portal obsługi klienta mySiegwerk. Co więcej, firma nieustannie poszukuje nowych możliwości wykorzystania danych masowych oraz sztucznej inteligencji w celu usprawnienia produkcji oraz zyskania dodatkowej wydajności.

Z myślą o rozwoju zrównoważonej działalności przynoszącej długofalowe korzyści Siegwerk nie tylko prowadzi własną cyfrową transformację, ale również przykłada ogromną wagę do aktywnego udziału w rozwijaniu branży opakowań w oparciu o koncepcję GOP. Całkiem niedawno firma zainwestowała w swoją przyszłość, tworząc Centrum Gospodarki Obiegu Zamkniętego (Circular Economy Hub), którego celem będzie kierowanie procesem wdrażania w firmie zasad gospodarki obiegu zamkniętego.

Jako rodzinna firma o długiej historii Siegwerk jest od dawna świadomy swojej odpowiedzialności wobec przyszłych pokoleń. „Przykładamy ogromną wagę do nieustannego utrzymywania delikatnej równowagi między potrzebami ekologicznymi, społecznymi i ekonomicznymi bez trwonienia zasobów naturalnych potrzebnych kolejnym generacjom - mówi Bettina Horenburg, szefowa ds. komunikacji korporacyjnej w firmie Siegwerk. - Ciągłe wdrażanie innowacyjnych technologii komunikacyjnych zapewnia nowe możliwości wewnętrznej i zewnętrznej współpracy, umożliwiając nam jeszcze szybszy i wydajniejszy kontakt oraz wymianę informacji w międzynarodowym środowisku.”

Rezultatem wspomnianych zmian jest selektywny wybór międzynarodowych imprez branżowych, w których firma będzie brała udział, i decyzja o rezygnacji z pojawienia się na przyszłorocznych targach drupa i towarzyszącej interpackowi wystawie components; obecnie rozpatruje ona kwestie partycypowania w innych imprezach tego typu. Wiadomo już, że Siegwerk pojawi się na wybranych imprezach targowych w Azji, które są istotne z uwagi na potencjał lokalnych rynków dla firmy. „Na naszą decyzję o odstąpieniu od udziału w components i drupie miała również wpływ  niepewność odnośnie do epidemii koronawirusa, jej dalszego rozwoju i konsekwencji w perspektywie średnioterminowej - dodaje Horenburg. - Obecnie nie chcemy zmuszać naszych pracowników do uczestnictwa w żadnym wielkim wydarzeniu”. Firma spodziewa się, że pandemia zmieni odbiór wielkich wystaw i przyczyni się do wzrostu wartości lokalnych, specjalistycznych wystaw w niewielkiej skali, jak również imprez odbywających się w środowisku wirtualnym.

Na podstawie informacji firmy Siegwerk opracował TK