Global Graphics odnotowuje wzrosty sprzedaży
11 Aug 2020 08:19

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Międzynarodowy charakter działalności w zakresie oprogramowania pomaga firmie Global Graphics zwalczyć osłabienie spowodowane pandemią. Brytyjski dostawca oprogramowania odnotował wzrost sprzedaży i zysków w pierwszych 6 miesiącach roku finansowego. Firma dostrzega i skutecznie wykorzystuje oznaki ożywienia gospodarczego w Chinach, aby zniwelować gorsze wyniki w innych krajach. Spółka ma klientów na całym świecie, a potrzeby rozwijania technologii druku atramentowego nie zmniejszają się tak raptownie, dlatego też Global Graphics nie ucierpiała mocno przez pandemię i kryzys nią wywołany.  Wraz z wybuchem pandemii pracownicy szybko przeszli na pracę zdalną wykorzystując istniejącą infrastrukturę do międzynarodowej komunikacji.

„Taki rodzaj pracy dobrze nam służył podczas początku globalnej pandemii” - mówi dyrektor generalny Michael Rottenborn i dodaje: „W chwili, gdy sprzedaż oprogramowania w Global Graphics Software i Xitron zaczęła spadać, widzieliśmy już znaczną poprawę sytuacji w obszarze rozwiązań przemysłowych w Chinach, jaką raportował Meteor Inkjet, równoważąc tym samym spadki, które miały miejsce w tym segmencie w zeszłym roku”.

W przedsiębiorstwie wprowadzono dodatkowe środki oszczędnościowe, w tym cięcie wynagrodzeń; pojawiły się też przychody ze sprzedaży firmy Monotype - 7,5 mln euro, z czego 5,0 mln euro zostało zdeponowane, a pozostałą część rozłożono na dwie płatności, które Global Graphics  otrzyma w ciągu następnych 2 lat. Ponadto jeden z kluczowych klientów przedłużył umowę na korzystanie z oprogramowania, co przyniosło przedsiębiorstwu zysk w wysokości 2,30 mln EUR.

Global Graphics odnotowała przychody z działalności w wysokości 11,8 mln euro (9,59 euro w 2019 r.) realizując zysk w wysokości 1,91 mln euro (0,48 mln euro w ubiegłym roku). 53 proc. z tego stanowiły przychody z oprogramowania; segmenty utrzymania i wsparcia usług inżynieryjnych oraz projektowych wzrosły nieznacznie do poziomu 8,4 proc.; sprzęt i materiały eksploatacyjne - 2,2 proc.; usługi inżynieryjne i projektowanie produktów stanowiły 1,2 proc., podczas gdy usługi doradcze i inne - 0,4 proc. całości. Segment głowic drukujących odnotował gwałtowny wzrost popytu, przy czym dwóch klientów zapewniło aż 75 proc. wzrost w porównaniu z 2019 r.

Global Graphics wyraźnie korzysta z możliwości kalkulowania cen na maszyny inkjetowe, w ramach której dostawca oprogramowania opracowuje kompleksowy pakiet rozwiązań software’owych dla danej maszyny, umożliwiając drukarni wprowadzanie na rynek zmian technologicznych szybciej niż mogłoby to mieć miejsce w innym przypadku. To przynosi przedsiębiorstwu pewną stabilność sprzedaży, mówi Michael Rottenborn, ale dodaje: „Należy zauważyć, że pomimo oznak ożywienia gospodarczego nadal istnieje duża niepewność co do COVID-19 i jego wpływu na naszą działalność. Kontrolujemy koszty, nasze zaangażowanie w innowacje jest tak samo silne jak zawsze, a rozwój nowych produktów kontynuujemy zgodnie z planem. Nie ma jednak wątpliwości, że pozostała część roku 2020 będzie wymagającym okresem dla Global Graphics i dla naszych klientów OEM ”.

 Na podstawie Print Business opracowała BZ