Heidelberg i Capgemini będą współpracować
14 Sep 2020 13:05

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zarząd Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) odpowiedzialny za funkcje operacyjne i realizowaną transformację spółki podjął decyzję dotyczącą dalszej reorganizacji struktur firmy. Dotyczy ona przeniesienia zadań administracyjno-finansowych realizowanych w ramach Centrów Usług Wspólnych (SSC - Shared Service Centers) do podmiotu zewnętrznego. Krok ten ma na celu wprowadzenie dalszej standaryzacji w zakresie najnowocześniejszych rozwiązań procesowych, wprowadzenie robotyki i automatyzacji cyfrowej oraz dalszy krok w procesie digitalizacji firmy.

W ramach transformacji spółki pierwsze centrum SSC zostało uruchomione w 2018 roku w Warszawie jako wydzielona, autonomiczna struktura Heidelberg Polska obsługująca obszar administracyjno-księgowy dla kilkunastu krajów Europy. Polski oddział Heidelberga przyjął na siebie zadanie jego stworzenia i z tego zadania wywiązał się w stu procentach. Pozwoliło to na realizację kilku kolejnych takich centrów w ramach Grupy. Struktura centrów SSC z powodzeniem przez dwa lata zarządzała i wykonywała zadania wyodrębniania z działalności operacyjnej oddziałów Heidelberga procesów administracyjno-finansowych i ich optymalizacji. Etap ten udało się z powodzeniem doprowadzić do końca.

Obecnie zgodnie z podjętą decyzją wszystkie zadania realizowane przez te centra zostaną przekazane międzynarodowej firmie Capgemini, która została wybrana w procedurze konkursowej. Capgemini ma za sobą 24-letnie doświadczenie w tym obszarze działania, zatrudnia 14 ooo ekspertów w zakresie finansów, podatków, analityki biznesowej, ryzyk, controllingu w 17 lokalizacjach, w tym również w Polsce, które obsługują wiele znanych międzynarodowych firm na całym świecie.

Zgodnie z wdrażaną strategią centra SSC w Warszawie, Szanghaju i Kuala Lumpur powinny skutecznie przekazać swoje zadania firmie Capgemini do stycznia przyszłego roku, a zakończą swoją działalność
z końcem pierwszego kwartału 2021. Aby proces ten przebiegł sprawnie, obie firmy będą ze sobą cały czas współpracowały.

Podjęta decyzja to kolejny niezbędny krok pozwalający uelastycznić działania operacyjne firmy i umacniający wiodącą pozycję rynkową Heidelberga, wykorzystując możliwości cyfryzacji i gwarantując przewagę konkurencyjną, niezależnie od bardzo trudnej globalnej gospodarczej sytuacji z powodu pandemii.

W związku z powyższym pakiet zmian zakłada także redukcję kilkudziesięciu miejsc pracy we wspomnianych lokalizacjach.

Centrum SSC w Warszawie funkcjonowało od początku jako autonomiczny dział w strukturach firmy Heidelberg Polska i  podjęta decyzja restrukturyzacyjna nie będzie miała żadnego wpływu na działalność Heidelberg Polska w zakresie operacyjnym, tj. sprzedaży i serwisu. Likwidacja centrum SSC w Warszawie i przeniesienie zadań administracyjno-finansowych do podmiotu zewnętrznego oznacza jednak konieczność wprowadzenia w życie planu redukcji etatów tego działu.

Heidelberg Polska jako podmiot zależny Grupy Heidelberg, realizując podjętą decyzję i koordynując stosowne działania z procesem przekazywania obowiązków firmie Capgemini, planuje kilkuetapowe rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami zatrudnionym w SSC.

Spółka i Grupa pracują obecnie nad pakietem dodatkowych świadczeń dla zwalnianych pracowników oraz programem aktywizacji zawodowej wspierającym ten proces.

Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg