O przyszłości branży poligraficznej w dobie transformacji
25 Sep 2020 07:55

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

30 września w restauracji Oregano & Wine odbędzie się wyjątkowe ART OF COLOR - Spotkanie liderów, nieodzowne w świetle wyzwań, przed którymi stanęła branża drukarska.

„Branża poligraficzna jest bardzo ważnym partnerem Grupy MTP, dlatego istotne jest dla nas, by uczestniczyć w rozmowach o jej przyszłości. Wierzymy w potęgę spotkań, a organizacja Art of Color jest jednym z kluczowych punktów kalendarza naszych wydarzeń w drugiej połowie 2020 roku – zaznacza Filip Bittner, wiceprezes zarządu Grupy MTP. - Zależy nam, by rezultatem spotkania liderów branży było zdefiniowanie priorytetów, które powinny stać się celami środowiska poligraficznego w czasach dynamicznych zmian, wymagających niełatwej adaptacji.”

Uczestnikami spotkania będą liderzy rynku poligraficznego: właściciele największych drukarń w Polsce, prezesi stowarzyszeń i izb branżowych, dostawcy materiałów eksploatacyjnych, maszyn
i rozwiązań cyfrowych, jak również prezesi ogólnopolskich wydawnictw i portali dedykowanych szeroko pojętej poligrafii.

„To spotkanie będzie pierwszym postcovidowym forum, na którym wybitne osobowości rodzimej polityki, nauki, finansów i gospodarki, ze szczególnym wskazaniem na konwertografię, stawią się osobiście – zapewnia przedstawiciel współorganizatora wydarzenia, Jacek Kuśmierczyk, Kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga. - W dobie pracy zdalnej, telekonferencji, dystansu społecznego i depersonalizacji naszego życia spotkamy się, jak dawniej, twarzą w twarz.”

Potrzebę spotkania dostrzega także Janusz Cymanek, prezes zarządu hubergroup Polska Spółka z o.o. „Art of Color jest unikatową okazją do spotkania liderów branży poligraficznej. W okresie pandemii większość bezpośrednich kontaktów, jak i możliwości osobistej wymiany poglądów, opinii,  jest  bardzo ograniczona. A wiadomo, że mimo codziennego konkurowania właściciele i szefowie drukarń tak naprawdę zawsze po partnersku rozmawiają ze sobą i wzajemnie się inspirują. Dlatego też spotkanie w Poznaniu będzie nad wyraz ważne, gdyż da okazję do autentycznej analizy obecnej sytuacji i z pewnością usłyszymy wiele kreatywnych myśli,  które pozwolą naszej branży dokonać aktualnej takiej samooceny sytuacji i zastanowić się nad wytyczeniem drogi na najbliższy czas.”

Ramowy program wydarzenia i tematy:

- Zasięg i skutki kryzysu wywołanego przez wirusa SARS-COVID-19 oraz ich wpływ na rozwój branży konwertograficznej (poligrafia i wytwarzanie opakowań z nadrukiem) do roku 2023 w Polsce
i na świecie.

- Przemysł 4.0 w poligrafii. Czy to możliwe?

- Potrzeby branży poligraficznej i wytwarzania opakowań z nadrukiem w zakresie reprezentacji i promocji jej interesów w relacji z władzami Unii Europejskiej, Rzeczypospolitej Polskiej, samorządu terytorialnego, partnerami biznesowymi, instytucjami naukowo-badawczymi i konsumentami.

- Rola inicjatyw wspólnych takich jak: przygotowanie raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” przez Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, organizacja targów
i konferencji oraz prace samorządu terytorialnego dla środowiska uczestników branży i jej otoczenia biznesowego.

Partnerami wydarzenia są firmy: Böttcher, Heidelberg, HP, Digiprint, hubergroup Polska, Sistrade, Walstead.

„Poligrafika” jest jednym z patronów medialnych.
Więcej szczegółów na stronie wydarzenia: www.artofcolor.pl

Opracowano na podstawie informacji organizatora