Heidelberg bada branżę druku
20 Oct 2020 06:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Jak informują przedstawiciele firmy Heidelberg, dobiegają końca prace nad publikacją raportu na temat kondycji branży poligraficznej. Producent maszyn drukujących próbuje ocenić stan branży korzystając z danych operacyjnych zebranych z około 5000 drukarń na całym świecie.

Kiedy inicjatywa została zapoczątkowana w marcu, w wielu krajach obowiązywały blokady; szczególnie dotyczyło to działalności w zakresie druku komercyjnego. Obecnie aktywność w większości krajów wzrosła do prawie normalnego poziomu, w wyniku czego raport będzie aktualizowany co miesiąc, a nie co tydzień, jak wcześniej planowano.

Poziom aktywności nie poprawił się jednak w jednolity sposób, np. Wielka Brytania w dziedzinie druku komercyjnego nadal pozostaje w tyle za innymi głównymi gospodarkami. Ostatni wynik dla Wielkiej Brytanii to 4,5, co oznacza aktywność o 25 proc. niższą niż w ubiegłym roku. Stany Zjednoczone uzyskały wynik 6,2, podobnie jak Japonia, Chiny 6,4, Francja 6,1, Włochy 6,8, a Niemcy 5,5, co wskazuje na zmniejszenie aktywności o 15 proc. Jedynie Szwecja cierpi bardziej niż Wielka Brytania z wynikiem 4,2, co odpowiada 28 proc. spadkowi. Z drugiej strony Australia i Nowa Zelandia notują poziomy nieco wyższe niż w roku ubiegłym.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku sektora opakowań, w którym Wielka Brytania odnotowuje tendencje nieco powyżej zeszłorocznych, co oznacza lepszą wydajność niż raportują drukarnie w Niemczech i Japonii, choć za Stanami Zjednoczonymi i Francją, gdzie wyniki są o 10 proc. wyższe niż w 2019 r. Według danych publikowanych przez zespół analityków firmy Heidelberg wskaźniki dla Wielkiej Brytanii wynoszą 7,2 , dla Włoch i Chin 7,3, a dla Hiszpanii 7,8.

Raport wykorzystuje informacje zwrotne pozyskane na podstawie danych z maszyn podłączonych do chmury Heidelberg Cloud. Oprócz tego zawiera też dane z Instytutu Roberta Kocha, który śledzi rozprzestrzenianie się pandemii, dane makroekonomiczne opublikowane przez IHS Market i uwzględnia raporty opublikowane przez inne stowarzyszenia branżowe.

Na podstawie informacji Print Business opracowała BZ