Zmiany w Ricoh
9 Nov 2020 11:18

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Japońska firma przedstawiła plany zmian w swojej działalności, ponieważ sprzedaż w bieżącym roku została osłabiona skutkami pandemii. Ricoh decyduje się przyspieszyć proces transformacji firmy zaplanowany na dwa lata. Nowa struktura organizacyjna zostanie wprowadzona w kwietniu przyszłego roku, przed kolejnym rokiem finansowym i dwa lata wcześniej niż zakładał to pierwotny harmonogram.

Centrala korporacji będzie nadzorowała pięć niezależnych jednostek biznesowych: Digital Service, Digital Products, Graphic Communications, Industrial Solutions i Futures. Działalność ostatniego z wymienionych działów skupi się na produktach służących do „rozwiązywania głównych problemów społecznych”. Zrównoważony rozwój jest podstawową częścią kultury organizacyjnej Ricoh. Już wcześniej przedstawiciele firmy mówili o korzyściach dla zrównoważonego rozwoju wynikających z przestawienia druku  na tekstyliach z dominujących obecnie, mało ekologicznych procesów na drukowanie na żądanie przy użyciu systemów atramentowych.

Usługi i produkty cyfrowe skoncentrują się na rozwiązaniach dla biur oraz poprawie komunikacji i przepływu pracy, zwłaszcza w świetle przyjęcia modelu pracy zdalnej. W pierwszej połowie bieżącego roku obrotowego sektor produktów i usług dla biur na całym świecie odczuł największy wpływ pandemii, odnotowując drastyczny spadek o 57,5 proc., drugie trzy miesiące roku wykazały poprawę w okresie od kwietnia do czerwca. Wielka Brytania jest uznawana za jeden z najbardziej dotkniętych pandemią obszarów – pod koniec  września sprzedaż urządzeń wielofunkcyjnych osiągnęła tu poziom 64 proc. z 2019 r.

Przychody z druku komercyjnego w ciągu pierwszych sześciu miesięcy spadły o 8,7 mld jenów i były o 22 proc. niższe niż w 2019 roku. „Apetyt klientów na inwestycje w sprzęt jest niewielki” – zauważają przedstawiciele firmy. Niemniej wskazują na dobrą sprzedaż nowych systemów atramentowych Pro C5300 i Pro V70000.

Druk przemysłowy skorzystał na wzroście popytu na głowice atramentowe z Chin. Ricoh zauważa również, że popyt na grafikę wielkoformatową wzrósł wraz z dużym zainteresowaniem maszynami do druku na tekstyliach.

W ramach nowej struktury dział Graphic Communications przejmie odpowiedzialność za wielkoformatowe urządzenia drukujące oraz systemy druku produkcyjnego, ogólnie określane jako „wysokonakładowe, wysokiej jakości urządzenia i rozwiązania do druku”. Natomiast Ricoh Industrial skoncentruje się na digitalizacji funkcji produkcyjnych i logistycznych u klientów.

Transformacja obejmuje centralę firmy w Japonii i nie będzie miała wpływu na działalność Ricoh w Europie.

Na podstawie Print Business opracowała BZ