Komori ocenia wpływ COVID
23 Nov 2020 12:10

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Komori planuje rozszerzenie technologii opartej na automatyzacji, która została wprowadzona w systemach G Advance i GX Advance. Na tych systemach, według planów miały skupiać się prezentacje podczas targów drupa. Istnieją trzy aspekty ich automatyzacji: szybsza konfiguracja, dokładność podawania i dostarczania oraz stabilność przy dużej prędkości drukowania i minimalnych zadaniach dla operatorów. Zastosowane tu rozwiązania wynikają z koncepcji Connected Automation firmy Komori, według której informacje o zleceniach pobierane są z chmury, co umożliwia automatyczne przełączanie się między zadaniami.

Podczas dni otwartych, które odbyły się w zeszłym miesiącu w Japonii, zademonstrowano w pełni zautomatyzowaną maszynę obsługującą podłoża w formacie B1. System pozwala na  automatyczną zmianę nośników, w tym wybór innego rodzaju i formatu papieru oraz zapewnia pracę z prędkością 18 000 stron wydruków na godzinę.

Przedstawiciele firmy zapewniają, że modele Advance są łatwe w obsłudze i oferują doskonałą produktywność oraz wyższą jakość druku, nazywając je sposobem na znaczącą poprawę zwrotu z inwestycji. Oczekują, że innowacyjna technologia stanie się integralną częścią operacji drukowania w przyszłym pokoleniu.

Te informacje zbiegają się w czasie z publikacją wyników śródrocznych firmy Komori uzyskanych w bieżącym roku obrotowym, który kończy się w marcu 2021 r. Spółka spodziewa się, że pandemia potrwa co najmniej do końca roku obrotowego i przewiduje przychody w wysokości 71 mld jenów (506,9 mln funtów) przy 2,6 mld jenów (18,5 mln funtów) strat operacyjnych.

W połowie roku sprzedaż spadła do 33,9 mld jenów (241,7 mln funtów) z poziomu 41,1 mld jenów (292,7 mln funtów) odnotowanego 12 miesięcy temu. Strata operacyjna wzrosła do 1,1 mld jenów (7,8 mln funtów) z 341 mln jenów (2,4 mln funtów). Oznacza to spadek sprzedaży netto o 17,4 proc., przy spadku o 5,8 proc., jaki przypadł na Europę.

Zamówienia w Europie początkowo wzrosły, ale ogół zamówień spadł o jedną trzecią do 309 mld jenów (220 mln funtów) z 493 mld jenów (350 mln funtów). W drugim kwartale w Europie nastąpił silny wzrost, ale nie na tyle, aby zapobiec spadkowi sprzedaży w pierwszym półroczu do 5,8 mld jenów (41,0 mln funtów) z 6,2 mld jenów (44,3 mln funtów).

Na podstawie informacji firmy Komori opracowała BZ