Firma HP uodparnia się na kryzys
30 Nov 2020 10:12

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Przejście na druk cyfrowy i ogólny rozwój rozwiązań dla branży opakowań pomagają firmie HP ograniczyć skutki pandemii.  Ważnymi punktami w roku finansowym 2020 było zamówienie na kolejnych 20 maszyn do pakowania elastycznego złożone przez firmę Epac oraz instalacja drugiej cyfrowej maszyny atramentowej C500 u amerykańskiego producenta opakowań z tektury falistej, firmy The Boxmaker.

Pandemia miała silny negatywny wpływ na wyniki sprzedaży sprzętu w dziale druku komercyjnego HP. Sprzedaż Indigo, maszyn atramentowych oraz drukarek 3D stanowi 7 proc. całkowitego obrotu firmy wynoszącego 56,6 mld dolarów.

W trzecim kwartale nastąpiło powolne ożywienie, które utrzymywało się także w czwartym kwartale, jednak nie było na tyle silne, aby zrekompensować związane z pandemią ograniczenie działalności w zakresie druku komercyjnego. W związku z kolejnymi blokadami na całym świecie firma przewiduje, że w pierwszym kwartale sytuacja się powtórzy. Rok finansowy HP trwa od listopada do października.

Spowolnienie w obszarze druku komercyjnego związane z pandemią zostało zrównoważone wzrostem sprzedaży w dziale druku konsumenckiego. Tu praca zdalna stymulowała sprzedaż drukarek w poprzednich kwartałach, a obecnie producent odnotowuje wzrosty w segmencie materiałów eksploatacyjnych sprzedawanych do tych maszyn.

W rezultacie przychody ze sprzedaży sprzętu konsumenckiego spadły o zaledwie 1 proc. w ciągu roku, podczas gdy w tym samym okresie sprzedaż sprzętu komercyjnego spadła o 25 proc. Dział druku odnotował sprzedaż w wysokości 17,6 mld dolarów, z zyskiem operacyjnym w wysokości 5,2 mld dolarów, co stanowi 52 proc. zysku operacyjnego HP.

Dyrektor generalny firmy, Enrique Lores mówi: Szerokie portfolio urządzeń HP, nie tylko w dziedzinie druku, zapewniło firmie odporność w trudnym okresie i pozwoliło stawić czoło konkurencji. Pomimo odczuwania skutków pandemii Lores jest przekonany, że sytuacja się polepszy. Spodziewamy się stopniowej poprawy wyników sprzedaży urządzeń dla druku komercyjnego - zapewnia.

Na podstawie Print Business opracowała BZ