Model subskrypcyjny Heidelberga coraz popularniejszy
3 Dec 2020 12:37

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Coraz większą popularnością wśród drukarń na całym świecie cieszy się model sprzedaży oparty na subskrypcji, proponowany przez firmę Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg). Zgodnie z ofertą klienci mają do wyboru cztery pakiety różniące się zakresem usług i formami płatności – od „Lifecycle Smart”, który zawiera usługi i materiały eksploatacyjne, po „Subscription Plus”, w ramach którego znajdziemy konsultacje, szkolenia, serwis, materiały eksploatacyjne, oprogramowanie Prinect i rozwiązania sprzętowe.

Forma pakietowa ma na celu maksymalizację ogólnej wydajności sprzętu klienta, co zapewnia prawdziwą wartość dodaną w porównaniu z zakupem poszczególnych komponentów. Heidelberg zawarł obecnie około 400 kontraktów tego typu obejmujących cały asortyment, co stanowi ponad 10 proc. całkowitej wartości sprzedaży firmy.

Old York Road Printing osiąga dobre wyniki dzięki subskrypcji

Amerykańska drukarnia Old York Road Printing (OYRP) z siedzibą w Warminster w Stanach Zjednoczonych zdecydowała się na podpisanie umowy subskrypcyjnej z firmą Heidelberg. Umowa dotyczy współpracy działu opakowań do żywności i obejmuje jedną z najnowszych maszyn oferowanych przez Heidelberg – Speedmaster XL 106 z technologią Push to Stop. W pakiecie wybranym przez OYRP znajdują się również: oprogramowanie Prinect, materiały eksploatacyjne Saphira, części zamienne, doradztwo i usługi serwisowe. Fakturowanie klienta oparte jest na liczbie wydrukowanych arkuszy.

Pracując razem Heidelberg i OYRP wykorzystują istniejące dane do analizy i optymalizacji procesów operacyjnych, dodatkowo obniżając koszty produkcji. Jak zaobserwował klient, w ciągu 4 miesięcy od uruchomienia nowego systemu znacznie wzrosła wydajność druku. Kluczowe wskaźniki uległy poprawie, skracając czas przygotowania, generując mniej odpadów i wykonując więcej zadań w całym analizowanym okresie.

Maszyna produkuje do 90 zadań druku w ciągu 24 godzin i zawsze działa z maksymalną prędkością wynoszącą 18 000 arkuszy na godzinę. Czas oczekiwania między zadaniami nie przekracza 5 minut. Kiedy określaliśmy nasze cele na początku, nigdy nie sądziłem, że XL 106 poradzi sobie z taką ilością zleceń, ale nowa maszyna przekracza wszystkie nasze oczekiwania - mówi kierownik zakładu OYRP Tom Chwieroth.

Hoehl-Druck Medien + Service GmbH zwiększa produktywność

Hoehl-Druck Medien + Service GmbH (Hoehl-Druck) z siedzibą w niemieckim mieście Bad Hersfeld ma ponad 250-letnią tradycję drukarską. Usługi drukarni są obecnie skierowane do różnych klientów z sektora poligrafii komercyjnej i przemysłu farmaceutycznego. Firma stawia na silne, niezawodne partnerstwa z klientami i dostawcami, dlatego zdecydowała się na podpisanie umowy subskrypcyjnej w wersji Lifecycle Smart. Pakiet obejmuje wszystkie czynności serwisowe związane z działaniem systemu Speedmaster SX 102 z Image Control i Speedmaster CX 102 oraz niezbędne materiały eksploatacyjne, gwarantowane przez okres dwóch lat.

Kwestia partnerstwa jest dla nas niezwykle ważna, jeśli chcemy utrzymać wysoką jakość i zapewnić klientom z branż farmaceutycznej, kosmetycznej i spożywczej wszystko, czego potrzebują dla swoich wymagających produktów - podkreśla Markus Gutberlet, dyrektor zarządzający Hoehl-Druck i dodaje: Przekonał nas model subskrypcyjny oferowany przez Heidelberga. Posiadanie tylko jednego kontaktu w wielu sprawach pomaga nam wyeliminować liczne interfejsy. Świadomość, że Heidelberg zapewnia dostępność wszystkich systemów oznacza, że ​​możemy skupić całą naszą uwagę na potrzebach klientów.

Partnerstwa oparte na cyfryzacji przynoszą korzyści - naszym klientom i w samym Heidelbergu. Coraz więcej drukarń decyduje się na współpracę w ramach formuły subskrypcyjnej - mówi Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny firmy Heidelberg i wyjaśnia: Różnorodność opcji jest główną zaletą tego modelu współpracy, ponieważ klienci wybierają wariant, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Procesy produkcyjne uległy poprawie, a produktywność wzrosła praktycznie w każdym przypadku. Analizując nasze zbiory danych, wiemy dokładnie, w którym miejscu procesu nasi klienci mają problemy i jakie dokładnie kroki optymalizacyjne musimy wspólnie podjąć.

Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracowała BZ