Polska drukarnia w rankingu „Financial Times 1000”
3 Mar 2021 10:46

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Holding Piga.pl po raz drugi z rzędu znalazł się w rankingu prestiżowego dziennika „Financial Times 1000”.  Zestawienie zawiera listę 1000 najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie i bierze pod uwagę najwyższy procentowy wzrost przychodów.

Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę, dostarczając klientom nie tylko druk offsetowy, ale także produkty z obszaru wall decor. Jesteśmy nie tylko producentem, ale i bezpośrednim sprzedawcą - mówi Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl. W jego skład wchodzi drukarnia internetowa Piga.pl oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Paczki z produktami tyskiej firmy trafiają do państw na całym świecie. Jednymi z głównych rynków są Stany Zjednoczone i kraje Europy Wschodniej.

Financial Times” swoje zestawienie tworzy od 2017 roku. W tegorocznej edycji uwzględniono firmy, które odnotowały największą procentową dynamikę wzrostu przychodów w okresie 2016-2019. Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu po raz drugi z rzędu.

Wzrost i obecność na wielu rynkach

Wyróżnienie jest dla nas tym cenniejsze, że tworząc ranking brano pod uwagę nie tylko wzrost przychodów, ale także ich dynamikę - mówi Mateusz Gabryś. W latach 2016-2019 firma osiągnęła wzrost przychodu z 876 589 tys. euro do 2 mln 958 tys. 705 euro.

Nasza oferta skierowana jest zarówno do odbiorców szukających produktów atrakcyjnych cenowo, jak i tych premium. Jesteśmy dostępni 24 godziny na dobę. Ważne są dla nas jakość, terminowość i pełna dyspozycyjność dla klienta, a także wykorzystywana technologia. Chcemy, aby ta ostatnia była jak najbardziej przyjazna środowisku, a także ludziom, którzy mają z nią bezpośredni kontakt, dlatego przy produkcji używamy papierów pochodzących z recyklingu oraz tuszy opartych na wodzie i soi - mówi Mateusz Gabryś.

Tym, co wyróżnia Piga.pl w branży poligraficznej, jest niewątpliwie fakt, że działa ona międzynarodowo. W Tychach mieści się główna spółka, ale w ramach holdingu posiada ona także udziały w spółkach zależnych m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji.

W skład konglomeratu wchodzi drukarnia internetowa Piga.pl (zakład mieści się na terenie Podstrefy Tyskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej) oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Paczki z produktami tyskiej firmy trafiają do państw na całym świecie.

Jednym z głównych rynków są Stany Zjednoczone, dokąd trafia aż połowa sprzedaży. Poza tym mamy sporo klientów z krajów Europy Wschodniej. Na mapie dostaw nie brakuje poza tym takich krajów jak Korea Południowa, Singapur, Seszele, Madagaskar, Katar, Gwatemala, czy Palau - państwo na Oceanie Spokojnym - wymienia Mateusz Gabryś.

Duży e-commerce z potencjałem i rosnącym zatrudnieniem

Chociaż początki historii Piga.pl - firma została założona w 2008 roku - związane są z drukiem offsetowym, to dziś głównym źródłem jej przychodów jest produkowanie i sprzedaż (poprzez sklepy internetowe) produktów z obszaru wall decor, czyli różnego rodzaju ozdób na ściany.  

Jesteśmy dużym e-commercem z potencjałem. Konsekwentnie realizujemy naszą ścieżkę. Świadomie, co jest już coraz większym trendem wśród przedsiębiorstw, w naszym modelu biznesowym pomijamy pośredników. Chcemy mieć kontrolę nad całym procesem od początku do końca. Tworzymy i kreujemy produkty, a następnie za pomocą platform sprzedażowych umożliwiamy ich zakup praktycznie na całym świecie. Wizja wzrostu - mimo pandemii - jest realna. Owszem, branża druku offsetowego musi mierzyć się ze spadkami, podobnie jest w naszym przypadku, ale jeżeli chodzi o wall decor, jest wręcz przeciwnie. Dom stał się jeszcze ważniejszym elementem naszej codzienności, dlatego ludziom mocno zależy na tym, jak wygląda i jak się w nim czują. Naszą ofertę w tym zakresie chcemy poszerzać. Tym bardziej, że cały czas niezagospodarowany jest przez nas obszar home decor, w którym także chcemy odegrać znaczącą rolę, korzystając z naszych kompetencji sprzedażowych - mówi prezes tyskiej firmy.

Coraz większa ekspansja to nie tylko większe przychody, ale także rosnące zatrudnienie. Tylko w ciągu 2020 roku wzrosło ono dwukrotnie.

Obecnie zatrudniamy około 130 osób, które zajmują się nie tylko produkcją, ale także całościową obsługą e-commerce. Wszystkie najważniejsze zadania realizujemy w ramach własnych struktur. A znakomita większość z zatrudnionych to mieszkańcy Tychów i okolic  - mówi założyciel Piga.pl.

Mateusz Gabryś założył Piga.pl w 2012 roku. Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu „Financial Times 1000” po raz drugi z rzędu. W latach 2016 i 2017 spółka została laureatem nagród E-gazela Biznesu w rankingu organizowanym przez portal biznesowy i gazetę „Puls Biznesu”, a w 2018 roku w badaniu portalu Onet.pl i Polskiego Instytutu Badań Jakości Piga.pl została uznana za Najlepszą Drukarnię Internetową. Sam Mateusz Gabryś trafił do „50-tki najbardziej kreatywnych postaci w polskim biznesie” miesięcznika „Brief”. W tym samym zestawieniu znaleźli się także m.in. Irena Eris (założycielka znanego Laboratorium Kosmetycznego), Wojciech  Kruk  (właściciel  firmy jubilerskiej) i Rafał Brzoska (założyciel InPost).

W tegorocznym rankingu „Financial Times 1000” znalazło się 31 firm z Polski. JM