18 marca 2021r. miała miejsce już trzecia edycja wirtualnego spotkania #PrintOnWebinAir, zorganizowana przez Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego. Jak informuje organizator, cykl webinariów cieszy się dużym zainteresowaniem uczestników.
Staramy się, aby każda edycja była wyjątkowa i niosła ze sobą szereg wartościowych informacji dla osób z branży - przywitał uczestników marcowego wydarzenia Jacek Stencel, prezes Stowarzyszenia. - Rozmawiamy m.in. o kierunkach rozwoju i trendach, jakie będą obowiązywały na rynku, o odczuciach jakie towarzyszą nam wszystkim w ostatnim czasie i o tym, co przed nami.
Rzeczywiście, każda z edycji jest wyjątkowa – przyznała Joanna Zjawin, dyrektor Stowarzyszenia. - Jej unikalność polega nie tylko na wirtualnej formie, wymuszonej pandemią, ale na udziale prelegentów, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą oraz doświadczeniami.
Nowe możliwości, a wspólne kreowanie rozwoju branży poligraficznej
Trzecia edycja #PrintOnWebinAir była podzielona na dwa bloki. W pierwszym wystąpiło czterech prelegentów, natomiast w drugiej części odbyła się dyskusja z organizatorami targów branżowych.
Wśród prelegentów znalazł się Łukasz Bilski, prezes zarządu Business Horizon, wiceprezes zarządu Fundacji Centrum Europy Lokalnej oraz członek Rady Inkubatora Technologicznego w Skarżysku-Kamiennej, który w ostatnim czasie wdrożył dwa projekty finansowania innowacji w firmach z branży sitodruku i druku cyfrowego. Prelegent przybliżył uczestnikom praktyczne aspekty realizowania innowacji w gospodarce.
Dariusz Suchocki, który od przeszło 20 lat zajmuje się projektowaniem zdobień tekstyliów, a w szczególności specjalizuje się w wykonywaniu zaawansowanych kolorystycznie tonalnych separacji barwnych w oparciu o kolory Pantone i CMYK dla potrzeb sitodruku bezpośredniego opowiedział, na czym polega specyfika druku rastrowego na tekstyliach.
Tylko starannie przemyślany, skrupulatnie zaprojektowany i systematycznie optymalizowany proces skutecznie wspiera realizację celów biznesowych organizacji. Dlatego też organizator zaprosił Jerzego Osikę – eksperta ds. sprzedaży, który udzielił cennych wskazówek, jak podnieść jakość procesu sprzedaży w branży poligraficznej by zyskać i utrzymać klientów w nowej rzeczywistości.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Rafała Osiekowicza z Canon Polska - specjalisty rozwiązań wielkoformatowych, który pracuje w branży druku cyfrowego już ponad 18 lat. Prelegent podzielił się z uczestnikami m.in. inspirującą koncepcją zautomatyzowanej Fabryki Tapet, wykorzystującej technologię druku UVgel.
Rozmowy o przyszłości targów
W drugiej części webinaru wystąpili organizatorzy targów branżowych. Wśród zaproszonych gości znalazł się Sebastian Ząbek - manager w GJC International, Konrad Fleśman - dyrektor grupy produktów Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz Katarzyna Matera - marketing manager Grupy Projektów w Ptak Warsaw Expo. Wprowadzane obostrzenia powodują, iż większe spotkania branżowe będą mogły odbyć się najwcześniej jesienią lub na początku przyszłego roku. Jednakże gotowość organizowania wydarzeń potwierdzili wszyscy przedstawiciele, z optymizmem patrzący na bezpieczne targi branżowe, które były i będą najskuteczniejszym motorem ożywienia gospodarczego.
Trzecia edycja #PrintOnWebinAir, podobnie jak poprzednie, spotkała się z pozytywnym przyjęciem uczestników. Organizator potwierdza, że jest w trakcie przygotowania kolejnego ciekawego projektu dla rynku poligraficznego.
Opracowano na podstawie informacji PSSiDC