III edycja #PrintOnWebinAir za nami
22 Mar 2021 07:11

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

18 marca 2021r. miała miejsce już trzecia edycja wirtualnego spotkania #PrintOnWebinAir, zorganizowana przez Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego. Jak informuje organizator, cykl webinariów cieszy się dużym zainteresowaniem uczestników.

Staramy się, aby każda edycja była wyjątkowa i niosła ze sobą szereg wartościowych informacji dla osób z branży - przywitał uczestników marcowego wydarzenia Jacek Stencel, prezes Stowarzyszenia. - Rozmawiamy m.in. o kierunkach rozwoju i trendach, jakie będą obowiązywały na rynku, o odczuciach jakie towarzyszą nam wszystkim w ostatnim czasie i o tym, co przed nami.

Rzeczywiście, każda z edycji jest wyjątkowa – przyznała Joanna Zjawin, dyrektor Stowarzyszenia. - Jej unikalność polega nie tylko na wirtualnej formie, wymuszonej pandemią, ale na udziale prelegentów, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą oraz doświadczeniami.

Nowe możliwości, a wspólne kreowanie rozwoju branży poligraficznej

Trzecia edycja #PrintOnWebinAir była podzielona na dwa bloki. W pierwszym wystąpiło czterech prelegentów, natomiast w drugiej części odbyła się dyskusja z organizatorami targów branżowych.

Wśród prelegentów znalazł się Łukasz Bilski, prezes zarządu Business Horizon, wiceprezes zarządu Fundacji Centrum Europy Lokalnej oraz członek Rady Inkubatora Technologicznego w Skarżysku-Kamiennej, który w ostatnim czasie wdrożył dwa projekty finansowania innowacji w firmach z branży sitodruku i druku cyfrowego. Prelegent przybliżył uczestnikom praktyczne aspekty realizowania innowacji w gospodarce.

Dariusz Suchocki, który od przeszło 20 lat zajmuje się projektowaniem zdobień tekstyliów, a w szczególności specjalizuje się w wykonywaniu zaawansowanych kolorystycznie tonalnych separacji barwnych w oparciu o kolory Pantone i CMYK dla potrzeb sitodruku bezpośredniego opowiedział, na czym polega specyfika druku rastrowego na tekstyliach.

Tylko starannie przemyślany, skrupulatnie zaprojektowany i systematycznie optymalizowany proces skutecznie wspiera realizację celów biznesowych organizacji. Dlatego też organizator zaprosił Jerzego Osikę – eksperta ds. sprzedaży, który udzielił cennych wskazówek, jak podnieść jakość procesu sprzedaży w branży poligraficznej by zyskać i utrzymać klientów w nowej rzeczywistości.

Dużym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Rafała Osiekowicza z Canon Polska - specjalisty rozwiązań wielkoformatowych, który pracuje w branży druku cyfrowego już ponad 18 lat. Prelegent podzielił się z uczestnikami m.in. inspirującą koncepcją zautomatyzowanej Fabryki Tapet, wykorzystującej technologię druku UVgel.

Rozmowy o przyszłości targów

W drugiej części webinaru wystąpili organizatorzy targów branżowych. Wśród zaproszonych gości znalazł się Sebastian Ząbek - manager w GJC International, Konrad Fleśman - dyrektor grupy produktów Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz Katarzyna Matera - marketing manager Grupy Projektów w Ptak Warsaw Expo. Wprowadzane obostrzenia powodują, iż większe spotkania branżowe będą mogły odbyć się najwcześniej jesienią lub na początku przyszłego roku. Jednakże gotowość organizowania wydarzeń potwierdzili wszyscy przedstawiciele, z optymizmem patrzący na bezpieczne targi branżowe, które były i będą najskuteczniejszym motorem ożywienia gospodarczego.

Trzecia edycja #PrintOnWebinAir, podobnie jak poprzednie, spotkała się z pozytywnym przyjęciem uczestników. Organizator potwierdza, że jest w trakcie przygotowania kolejnego ciekawego projektu dla rynku poligraficznego.

Opracowano na podstawie informacji PSSiDC