Fedrigoni pod nową marką
1 Apr 2021 08:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Włoski producent papieru, firma Fedrigoni podjęła decyzję o wprowadzeniu nowej, globalnej marki. Spółki Arconvert, Ritrama, która została przejęta w 2019 r., oraz Industrial Papelera Venus, która dołączyła w ubiegłym roku, zostały teraz objęte wspólną marką Fedrigoni Self-Adhesives reprezentującą całą Grupę Fedrigoni.

Zaprojektowany przez agencję Pentagram rebranding wszedł w życie 29 marca i obejmuje jednolitą nazwę oraz nowy, spójny wizerunek. Zespół projektowy, kierowany przez partnera firmy Pentagram Harry'ego Pearce'a, został poproszony o stworzenie globalnej tożsamości dla Fedrigoni.

Fedrigoni niedawno wprowadziło na rynek produkt Paper Box, pudełko z próbkami zaprojektowane przez londyńskie studio Graphic Thought Facility (GTF). Projekt pudełka zawiera napis „Fedrigoni” w górnej części, umieszczony w nowej wersji czcionki Forma z 1968 roku, stworzonej przez włoskiego projektanta Aldo Novarese. Zespół projektowy Pentagram dostrzegł potencjał znaku do reprezentowania marki Fedrigoni jako całości. W rezultacie zdecydowano zmienić istniejący logotyp stwierdzając, że nowa wersja znaku „doskonale symbolizuje nową globalną tożsamość Fedrigoni: silną, odważną i pewną siebie oraz celebrującą silne włoskie dziedzictwo”.

Pentagram współpracował z konsultantem ds. projektowania Federico Gaggio, aby dostosować architekturę marki Fedrigoni, która obejmuje główną markę Grupy Fedrigoni, jej papier - w tym marki B2B i B2C, produkty samoprzylepne oraz dystrybucję.

Podczas gdy niektóre mniejsze marki takie jak np. Fabriano zachowały swoją pierwotną tożsamość, marki, które stanowią część działu klejów samoprzylepnych, zmieniły swoją identyfikację. Nowa wersja logo zawiera również znak Fedrigoni z tradycyjnym motywem drabiny i datą założenia firmy.

Simon Pilkington, dyrektor Fedrigoni w Wielkiej Brytanii, powiedział: Firma Fedrigoni zawsze współpracowała z ludźmi, opracowując innowacyjne pomysły na papier i materiały samoprzylepne, a podnoszenie doskonałości twórczej jest naszą główną misją. Nasza ikona drabiny, symbol Werony, reprezentuje pomoc twórcom na całym świecie w maksymalizacji i doskonaleniu ich pracy. Zachowując ten ważny symbol, zleciliśmy Pentagramowi zbudowanie jednolitego globalnego wizerunku Grupy Fedrigoni oraz stworzenie wyróżniającej się i rozpoznawalnej marki zarówno dla brytyjskiej, jak i międzynarodowej publiczności.

Opisywany przez Pentagram jako „wyrafinowany i nowoczesny” nowy znak firmy jest przede wszystkim monochromatyczny, a czarno-białe kolory są wsparte przez chłodne szarości. Marki produktów samoprzylepnych, takie jak Arconvert i Ritrama, mają przypisany inny kolor.

Harry Pearce podsumował: Fedrigoni zawsze uosabiała jakość, kunszt i kreatywną doskonałość. Stworzyliśmy nową tożsamość, aby potwierdzić globalną obecność firmy papierniczej i jej zaangażowanie w projektowanie i kreatywność, odwołując się do bogatego włoskiego dziedzictwa, jednocześnie patrząc w przyszłość.

Wizerunek nowej marki Fedrigoni jest już obecny witrynach internetowych, a firma wdraża nowe szyldy i materiały biurowe.

Obecne we Włoszech od 1888 roku produkty Fedrigoni są obecne w wielu zastosowaniach od druku, przez etykiety, introligatorstwo, aż po pakowanie. Firma zatrudnia 4000 pracowników na całym świecie i prowadzi dystrybucję w ponad 130 krajach.

Opracowano na podstawie portalu Print Week