Trwa odliczanie do wirtualnej drupy  
13 Apr 2021 09:16

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W związku z przedłużającymi się ograniczeniami w podróżowaniu spowodowanymi pandemią największe na świecie targi branży poligraficznej zmieniły się w wydarzenie wirtualne. W tej formule drupa rozpocznie się już 20 kwietnia. Udział w konferencji zapowiedziało 150 wystawców.

Odbywająca się rok później niż oczekiwano drupa ma przyciągnąć około 10 proc. liczby wystawców, którzy planowali przyjazd do Dusseldorf Messe w roku 2020. Jeśli zgromadzi 10 proc. publiczności, nadal będzie to największy festiwal druku od czasu pandemii.

Biorące udział w wydarzeniu firmy będą częścią platformy wymiany wiedzy - w ciągu czterech dni obejmie ona 130 sesji konferencyjnych i prezentacji wygłoszonych przez wystawców. Jest też zaplanowana specjalna strefa, w której dostawcy mogą łączyć się z gośćmi i organizować indywidualne spotkania zgodnie z profilem działalności, który przedstawili. Nastąpi to w sposób, jak mówi dyrektor wystawy Sabine Geldermann, „subtelny”. Technologia dopasowuje profil zwiedzającego do sugestii wystawców i „pozwala publiczności na bezpośredni kontakt” z odpowiednimi wystawcami w celu dostarczenia nowych pomysłów i inspiracji, które są znakiem rozpoznawczym prawdziwej wystawy. Utworzona w ten sposób sieć kontaktów może działać sześć miesięcy, a wystawca w pierwszej kolejności kontaktuje się z drukarnią za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Prezentacje na żywo będą również dostępne do obejrzenia na żądanie, aby goście mogli czuć się komfortowo i nie przegapić żadnej z sesji konferencyjnych. Są one pogrupowane wokół czterech kluczowych tematów wirtualnej drupy, zapowiadanych każdego dnia. Kluczowe obszary dotyczyć będą: sztucznej inteligencji, gospodarki o obiegu zamkniętym, połączonej gospodarki konsumenckiej i platform ekonomicznych.

W ciągu czterech dni kolejne prezentacje będą poruszać tematykę opakowań, odzwierciedlając przekonanie, że jest to sektor, który chętnie korzysta z cyfrowych metod produkcji, a także który - w przeciwieństwie do druku komercyjnego - wciąż rośnie.

Lista wystawców obejmuje firmy ze wszystkich części łańcucha produkcyjnego, jednak niektórych producentów zabraknie. Sektor druku cyfrowego reprezentować będą między innymi: Fujifilm, Xeikon, Kodak, Konica Minolta, Kyocera, Riso i HP Deutschland, przy czym nie ma wśród nich firm takich jak Ricoh, Xerox czy Canon. Muller Martini, Polar, Kama, SEI, Trotec, Ideal i FKS przedstawią rozwiązania wykończeniowe, a Mimaki, EFI, swissQprint i Zund przybliżą obszar wielkoformatowego druku inkjetowego. Propozycje Bobst, Omet, Esko i Comexi mogą zainteresować firmy zajmujące się pakowaniem; z nowymi pomysłami powróci także Landa.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business.