Przyszłość na czterech kołach
6 May 2021 11:03

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

MEWA przejmuje rolę pioniera w obszarze zrównoważonego rozwoju i ekologii. Jest pierwszą niemiecką firmą i jedną z dwudziestu w Europie, które korzystają na co dzień z pierwszej na świecie ciężarówki z napędem wodorowym. Kilka dni temu firma Hyundai przekazała kluczyki do takiej ciężarówki - „Xcient Fuel Cell“. Już pod koniec kwietnia br. można było zobaczyć na drogach Szwajcarii ciężarówkę, która zaopatruje klientów firmy MEWA, nie emitując przy tym żadnych spalin.

Zeroemisyjna mobilność w zamkniętym obiegu

Wodór jest obecnie na świecie chyba najważniejszym nośnikiem energii przyszłości. W Szwajcarii innowacyjna koncepcja wykorzystania wodoru stała się już rzeczywistością. Koncepcja wykorzystania wodoru w napędzie ciężarówki stanowi dla nas światową premierę, bowiem MEWA jest dotychczas pierwszą i tym samym jedyną niemiecką firmą, biorącą udział w tym projekcie - mówi Kay Simon, kierownik Działu ds. Koncepcji Mobilności i Strategii Dystrybucji w centrali firmy MEWA w Wiesbaden,  i uzupełnia: Bardzo jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy pierwszymi, którzy wykorzystują wodór do tego celu.Z rury wydechowej wydobywa się para wodna zamiast CO2

Wykorzystanie „zielonej“ energii w postaci wodoru nieemitującego CO2 czyni ten projekt jedynym w swoim rodzaju. Do jego wytwarzania wykorzystywany jest prąd wytwarzany w elektrowniach wodnych bez udziału CO2  – a zatem ciężarówka emituje jedynie czystą parę wodną. Ten zgodny z zasadami ekologii obieg świetnie pasuje do nowej strategii dystrybucyjnej firmy MEWA. Codzienne dostawy dla naszych klientów związane są obecnie w nieunikniony sposób z emisją CO2 - wyjaśnia Kay Simon. - Chcielibyśmy w sposób zrównoważony zmniejszyć tę emisję w naszej flocie samochodowej. W tym wypadku MEWA stawia nie na technologie redukujące emisje CO2, ale na technologie przyszłości wolne od emisji dwutlenku węgla takie jak wykorzystanie wodoru.  

W Szwajcarii połączono zasadę wielokrotnego wykorzystania z dystrybucją opartą na zrównoważonym rozwoju

MEWA jako europejski usługodawca w zakresie tekstyliów od 113 lat hołduje zasadzie wielokrotnego wykorzystania i tym samym strategii działania opartego na zasadzie zrównoważonego rozwoju i traktowania z respektem zasobów naturalnych. Zatem ciężarówka napędzana wodorem, która odbiera i dostarcza czyściwa wielokrotnego użytku oraz ubrania robocze, idealnie pasuje do parku samochodowego firmy. Także Georga Lazara, dyrektora zarządzającego ds. handlowych firmy MEWA w Szwajcarii, cieszy ten pilotażowy projekt: Poszliśmy o jeden krok dalej w kierunku tego, by w przyszłości zaopatrywać naszych klientów w Szwajcarii, korzystając ze środków transportu nieemitujących CO2. Nasza usługa stanie się dzięki temu jeszcze bardziej zgodna z zasadami ekologii i zrównoważonego rozwoju.

 Pojazdy użytkowe napędzane wodorem nie stanowią zagrożenia dla klimatu

Hyundai jest pierwszym producentem, który oferuje ciężki pojazd użytkowy produkowany seryjnie napędzany wodorem. Siedem zbiorników z wodorem daje ciężarówce zasięg wynoszący ponad 400 km. Dzięki zeroemisyjnej technologii pojazdów napędzanych wodorem MEWA jest o jeden krok bliżej celu, jakim jest stworzenie ekologicznego parku samochodowego. Rocznie dla każdej ciężarówki emisja COzredukowana będzie o około 65 ton. Ta ciężarówka stanowi zasadniczy element tego niezwykłego systemu i tym samym stanowi ważny klucz dla rozwoju zeroemisyjnego transportu - stwierdza Mark Freymüller, dyrektor generalny firmy Hyundai Hydrogen Mobility.

Opracowano na podstawie informacji firmy MEWA