Epson i National Geographic we wspólnej kampanii
21 Jun 2021 14:14

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Epson wraz z National Geographic zachęca przedsiębiorców do obniżenia temperatury w ramach walki ze zmianami klimatycznymi. Epson i National Geographic łączą siły, aby w ramach nowej kampanii „Obniż temperaturę" promować ochronę wiecznej zmarzliny – zmrożonej warstwy ziemi obecnej w regionach podbiegunowych.

 

 

Kampania odnosi się do przewidywań naukowców, według których wieczna zmarzlina stopnieje całkowicie do 2100 r., co spowoduje drastyczne zmiany w ekosystemach, podniesienie poziomu oceanów oraz uwolnienie do atmosfery ponad 950 miliardów ton metanu. Epson i National Geographic chcą wspólnie zwiększyć wśród przedsiębiorców świadomość tego, że podejmując właściwe wybory, mają realny wpływ na ograniczenie globalnego ocieplenia.

Twarzą kampanii „Obniż temperaturę" jest dr Katey Walter Anthony – badaczka National Geographic, która nadzoruje obserwatoria arktyczne na Alasce i w Rosji, monitorując długofalowy wpływ zmian klimatycznych. Jej pionierskie badania dotyczące ochrony wiecznej zmarzliny są tematem serii filmów, infografik i innych treści online
przygotowanych we współpracy z firmą Epson i National Geographic.

Jak mówi dr Anthony: Arktyka dosłownie topnieje na naszych oczach. Szacujemy, że nawet 10% przewidywanego globalnego ocieplenia w tym stuleciu może pochodzić z rozmarzającej wiecznej zmarzliny, a to ma wpływ na całą Ziemię. Nasze decyzje w pracy i w życiu naprawdę mają znaczenie. Jeśli przedsiębiorstwa i zwykli ludzie będą
podejmować mądre decyzje dotyczące stosowanych technologii, wpłynie to pozytywnie również na nasze środowisko.

Oszczędność energii to kluczowy element walki z globalnym ociepleniem, jednak wiele technologii, które są stale wykorzystywane w środowiskach biznesowych, zużywa jej bardzo dużo. Aby temu zaradzić, firma Epson oferuje pionierską serię drukarek wykorzystujących technologię niewymagającą użycia ciepła, które zużywają mniej prądu, wymagają mniej części zamiennych i wywierają mniejszy wpływ na środowisko. „Zrównoważony rozwój stanowi serce całej naszej działalności w firmie Epson, w związku z czym staramy się nie tylko ograniczyć własny wpływ na środowisko, ale również pomóc naszym klientom zrobić to samo. Mamy nadzieję, że dzięki naszym technologiom wraz z naszymi klientami i partnerami biznesowymi uda nam się przyczynić do rozwiązania światowych problemów dotyczących środowiska - skomentował Yasunori Ogawa, prezes firmy Epson.

Kampania przedstawia pięć kluczowych kroków, które przedsiębiorcy mogą podjąć w ramach walki z topnieniem wiecznej zmarzliny:

  • Obniż temperaturę: Drukarki i inne urządzenia wykorzystywane w biurach mogą emitować duże ilości ciepła. Gdy nadejdzie czas na ich wymianę, przedsiębiorcy powinny zwrócić uwagę na dostępne alternatywy nieemitujące ciepła – każde urządzenie odgrywa swoją rolę w walce z globalnym ociepleniem i pomaga firmie realizować swoje cele ESG.
  • Miej swój wkład w gospodarkę o obiegu zamkniętym: Wytwarzanie produktów – bez względu na to, czy chodzi o meble biurowe, opakowania czy urządzenia elektroniczne – może generować duże ilości ciepła. To samo dotyczy składowania ich na wysypisku. Przedsiębiorcy powinni przy każdej okazji brać pod uwagę pozyskiwanie nowych produktów z obiegu zamkniętego oraz powtórne wprowadzanie do niego już zużytych.
  • Pomyśl o wodzie i odnawialnych źródłach energii: Jak największą część energii niezbędnej do prowadzenia działalności pozyskiwać należy z czystych źródeł odnawialnych, takich jak słońce czy wiatr – paliwa kopalne odgrywają bowiem znaczącą rolę w ocieplaniu się ziemskiej atmosfery. To samo dotyczy podgrzewania i uzdatniania wody – należy więc ją oszczędzać, gdzie tylko możliwe, na przykład poprzez stosowanie czujników wody.
  • Dbaj o zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw: Zrównoważony rozwój ma obecnie duże znaczenie dla wszystkich organizacji, a te, które traktują tę kwestię poważnie, w transparentny sposób przedstawiają działania, jakie podejmują w trosce o planetę. Przedsiębiorcy dbający o środowisko powinni dołożyć należytych starań, aby zweryfikować firmy, od których kupują i z którymi współpracują – to od nich zależy, czy ekologiczne wartości obecne będą w całym łańcuchu dostaw.
  • Patrz w przyszłość: W obliczu wyścigu z czasem, którego stawką jest przyszłość naszej planety, nie wystarczy rezygnacja z papieru i wprowadzenie pojemników do segregacji odpadów. Przedsiębiorcy muszą wprowadzać kompleksowe plany osiągnięcia neutralności węglowej, obejmujące różnorodne kwestie: od energii odnawialnej po oszczędzanie wody. Ustalanie ambitnych celów ESG i opracowywanie przejrzystych strategii ich osiągnięcia to niezbędne kroki w walce ze zmianami klimatycznymi. Konieczna jest również transparentność w tej kwestii – klienci jeszcze nigdy nie byli tak wyczuleni na greenwashing!

Opracowano na podstawie informacji firmy Epson