Targi Packaging Innovations już we wrześniu
23 Aug 2021 15:24

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Nie miesiące, a dni dzielą nas od Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odbędą się w dniach 15-16.09.br. w EXPO XXI Warszawa równocześnie z Festiwalem Marketingu i Druku. Połączenie sił dwóch dużych graczy – Targów w Krakowie i „OOH Magazine” sprawi, że będzie to największe tego typu wydarzenie w Polsce w 2021 roku.

Na uczestników czeka bardzo ciekawy program odpowiadający na aktualne potrzeby wystawców i odwiedzających. Dwa dni, kilkanaście godzin intensywnych rozmów,  liczne warsztaty i prezentacje, 10 stref tematycznych, konkursy oraz spotkania z młodymi projektantami w Strefie Studenta. Tak w skrócie zapowiada się nadchodząca impreza, na którą już dziś warto się zarejestrować, aby otrzymać bezpłatny bilet wstępu.

Potrzeba kontaktów

Podstawą każdego biznesu są kontakty a ideą targów możliwość spotkania w jednym miejscu kluczowych przedstawicieli branży. Firmy, które wezmą udział w Targach Packaging Innovations, będą miały idealną okazję do poznania nowej grupy klientów. W tym roku wystawcy zaprezentują ofertę w aż 10 strefach tematycznych: PACKAGING, COMPONENTS, LABELLING, ECO, E-COMMERCE, PRINT FINISHING, POS & DISPLAYS, LUXPACK, SERVICES, MACHINES. Na stoiskach pojawi się wiele nowości rynkowych. Firma Polipack, działając zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, zaprezentuje m.in. opakowania z biotworzyw oraz materiałów z recyklingu. Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej konsumentów firma Novo-Pak przedstawi ofertę opakowań kosmetycznych wykonanych z materiałów biodegradowalnych. Firma Rbeco odwiedzi targi z ekologiczną nowością – ECO RĘKAWEM SLIV wykonanym z papieru i posiadającym strukturę fal, która amortyzuje szkodliwe wstrząsy fal podczas transportu produktów m.in. w słoiczkach i butelkach. Nie zabraknie również maszyn. Opakomat pokaże, jak szybko i sprawnie zapakować w karton np. meble, grzejniki czy żaluzje.  To nie wszystko. Wśród wystawców spotkamy zarówno nowe firmy, jak i te, które z targami Packaging Innovations związane są od lat.

Potrzeba wiedzy

Nieodłącznym elementem targów Packaging Innovations są szkolenia w strefie WORKSHOPS. To niepowtarzalna okazja, aby bezpłatnie wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez specjalistów, którzy podczas swoich wystąpień dzielą się wiedzą i doświadczeniem. Tematy prezentacji dobierane są tak, aby poruszyć kluczowe kwestie związane z projektowaniem, promocją i sprzedażą opakowań. W tym roku wśród zaproszonych gości spotkamy m.in. Monikę Boczek specjalizującą się w marketingu strategicznym, projektowym oraz wprowadzaniu nowych marek i produktów na rynek. Temat prezentacji brzmi: Czego nie wiemy o opakowaniu? Perspektywa dojrzałego konsumenta. Kolejnym pytaniem, na które odpowiedzi udzieli Michał Dębecki - Repro Studio Director w firmie Chespa będzie: jak zbudować spójność kolorystyczną marek na opakowaniach? Po raz pierwszy w strefie WORKSHOPS prezentację poprowadzi Justyna Długosz, manager ds. rozwoju i sprzedaży w  POLIMERPRO, która omówi kwestie dotyczące druku fleksograficznego. Przyjrzymy się również aspektom prawnym. Mikołaj Maśliński, prawnik, prezes zarządu spółki MAŚLIŃSKI Law & Consulting Sp. z o.o. przedstawi temat: Rozszerzona odpowiedzialność producenta w świetle projektowanych przepisów. Czy czeka nas rewolucja na rynku opakowań? To tylko kilka z planowanych wystąpień. Szczegółowy harmonogram już niebawem zostanie opublikowany na stronie www.packaginginnovations.pl

Potrzeba nowych pomysłów

Podczas targów Packaging Innovations po raz 10. spotkamy się z laureatami konkursu Strefa Studenta. W tym roku konkurs wyjątkowo przyjął formę hybrydową. Zadaniem było zaprojektowanie i wykonanie prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą projektów był innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji. Zgłoszone prace zostały ocenione przez profesjonalne jury, składające się z praktyków i ekspertów branży opakowaniowej oraz graficznej.  Do ścisłego finału zakwalifikowano 17 prac. W II etapie konkursu uczestnicy podczas 2-minutowych prezentacji online będą mieli szansę zaprezentować prototypy, opowiedzieć o nich jury i odpowiedzieć na pytania ekspertów. Prace zostaną ocenione w 3 kategoriach: Wrażenie, Funkcjonalność i Forma, Szata Graficzna. Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji wyłoni finalistów. Autorzy zwycięskich projektów będą mogli zaprezentować swoje prace w specjalnie przygotowanej strefie podczas targów.

Potrzeba kreatywnych rozwiązań

Nowością tegorocznej edycji targów Packaging Innovations będzie Akademia Aniflex. Firma ANIFLEX Głowacka Wojtaszek Spółka Jawna – wieloletni wystawca targów - wyszła ze wspaniałą inicjatywą. Zaprasza właścicieli brandów, firmy produkujące kosmetyki, produkty spożywcze lub alkoholowe, producentów chemii gospodarczej do losowania, w którym do wygrania jest indywidualne szkolenie dla zwycięskiej firmy z podziałem na następujące bloki tematyczne: warsztat technologiczny, graficzny, innowacyjny, marketingowy. Losowanie odbędzie się 30 sierpnia, a szkolenie zostanie przeprowadzone pierwszego dnia targów, czyli 15 września w EXPO XXI Warszawa. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie targów.

Potrzeba współpracy

Tegoroczna edycja będzie szczególna, ponieważ po raz pierwszy targi Packaging Innovations odbędą się równocześnie z Festiwalem Marketingu i Druku organizowanym przez „OOH Magazine” – lidera w sektorze prasy branżowej poświęconej szeroko pojętej reklamie. Udział w obu wydarzeniach potwierdziło 300 wystawców, którzy zaprezentują ofertę aż w 3 halach. Dzięki połączeniu sił będzie to największy event, na którym spotkają się m.in. przedstawiciele reklamy z handlowcami, zakupowcami i technologami. To fantastyczna okazja do przyjrzenia się całemu cyklowi życia produktu, od jego powstania, poprzez opakowanie, aż do wyboru środków komunikacji.

A przed targami…

Przed targami zapraszamy do wysłuchania cyklu podcastów „Packaging Innovations – Rozmowy spakowane”, w których organizatorzy targów w rozmowach z ekspertami poruszają najbardziej aktualne tematy ze świata opakowań tj. e-commerce, userexperience, omnichanel, sustainability, recykling czy ecodesign. Gośćmi podcastów są znani specjaliści, którzy opowiadają o trendach w branży, jej problemach oraz perspektywach rozwoju. Szczegóły https://packaginginnovations.pl/pl/program-towarzyszacy/podcast-rozmowy-spakowane.html

Rok 2021 jest wyjątkowy. Euforia po miesiącach zamrożenia jest ogromna i wiele osób już nie może się doczekać, kiedy ponownie będzie mogła spotkać się twarzą w twarz z klientami, wymienić się wizytówkami i przetestować dane rozwiązanie. Targi Packaging Innovations to idealne miejsce, aby ponownie poczuć przyjemność i korzyści płynące z udziału w spotkaniach.

Zapraszamy, 15-16 września 2021, EXPO XXI Warszawa

Rejestracja na targi -> https://packaging2021.exposupport.pl/visitor/register

Opracowano na podstawie informacji organizatora