Ipagsa do zamknięcia
26 Aug 2021 09:12

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dział Offset Solutions firmy Agfa odnotował dodatnie wyniki w drugim kwartale roku – sprzedaż była wyższa o 20 proc., a EBITDA o prawie 11 mln euro w porównaniu z ubiegłym rokiem. W planie jest jednak przeprowadzenie restrukturyzacji, która będzie się wiązała z zamknięciem oddziału Ipagsa w Hiszpanii.

Offset Solutions, największy dział firmy Agfa, jest obecnie przedmiotem wielu analiz dotyczących jego przyszłości. Trwają prace nad przekształceniem go w osobny biznes – CEO Pascal Juery rozważa możliwe opcje, w tym sprzedaż lub fuzję oddziału. Robimy postępy w tworzeniu samodzielnej firmy, zgodnie z planem ogłoszonym na początku tego roku – podkreśla Pascal Juery.

Sprzedaż odnotowana w dziale offsetu wzrosła o 20,1 proc. rok do roku w ciągu trzech miesięcy (do 30 czerwca) i wyniosła 183 mln euro. Skorygowany wynik EBITA za II kwartał wyniósł 8 mln euro, co stanowi zmianę w stosunku do straty 2,8 mln euro z poprzedniego roku za analogiczny kwartał. W II kwartale 2019 r. sprzedaż dla działu offsetowego wyniosła 207 mln euro, a skorygowana EBITDA 8,4 mln euro. Podjęliśmy wiele działań, aby przywrócić rentowność tego biznesu – w tym działania kosztowe, dokonaliśmy też przeglądu naszego modelu przychodów – powiedział Juery.

W ramach bieżącego przeglądu działalności i planu poprawy zysków przedstawiciele Agfy ogłosili plany zamknięcia Ipagsa CTP, firmy, którą spółka przejęła zaledwie trzy lata temu, aby dodać tańszą ofertę dla „rynków wrażliwych cenowo”.

Druk cyfrowy nabiera tempa, a klienci wracają i drukują – podkreślił Juery. Wprowadzenie na rynek nowej, szybkiej wielkoformatowej maszyny drukującej Jeti Tauro zostało przedstawione jako sukces, który „przekroczył oczekiwania”. To bardzo dobry znak kondycji firmy. Segment produkcji podłóg dekoracyjnych i laminowanych nabiera tempa, a jednocześnie przyglądamy się nowym zastosowaniom Jeti Tauro w opakowaniach – obszarze, który jest bardzo obiecujący – powiedział Juery.

Sprzedaż w dziale, który obejmuje folię oraz chemikalia specjalistyczne, wzrosła o 23,3 proc. do poziomu 81 mln euro, podczas gdy skorygowana EBITDA wzrosła o 88 proc. do 6,8 mln euro. Agfa zakończyła również program „eliminowania ryzyka” o wartości 350 mln euro, który rozpoczął się w zeszłym roku i obejmował łącznie 170 mln euro na polisę ubezpieczeniową, w ramach której ryzyko niewystarczających funduszy zostało usunięte w zamian za składkę zapłaconą na początku okresu jej obowiązywania.

Jeśli chodzi o perspektywy na drugą połowę roku, Juery skomentował: Spodziewamy się dalszego ożywienia w pozostałej części roku, we wszystkich obszarach widzimy pozytywny wzrost. Będziemy nadal podejmować działania cenowe i odpowiedzialnie zarządzać naszymi kosztami.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Week