Targi Packaging Innovations już 15-16 września!
13 Sep 2021 09:42

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

300 wystawców, 3 hale, 10 stref tematycznych, liczne premiery, prezentacje i szkolenia w strefie workShops, spotkania z młodymi projektantami w Strefie Studenta oraz wiele wydarzeń dodatkowych — to tylko kilka powodów, dla których warto wziąć udział w Międzynarodowych Targach Opakowań Packaging Innovations. W tym roku targi odbędą się w EXPO XXI Warszawa wspólnie z Festiwalem Marketingu i Druku, co sprawi, że będzie to największa impreza dla branży opakowań, reklamy i poligrafii w Polsce.

Restart branży!

Zainteresowanie wydarzeniem świadczy o wielkiej potrzebie spotkań. Po miesiącach rozmów telefonicznych i online'owych uczestnicy ponownie usiądą przy kawie, wymienią się wizytówkami, nawiążą nowe i utrwalą dotychczasowe kontakty, podzielą się wiedzą i doświadczeniem. Targi od lat są zwierciadłem branży, bowiem podczas wydarzenia poruszane są aktualne tematy i omawiane nadchodzące trendy. W tym roku dominować będą rozwiązania zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju. Dla przykładu na stoisku firmy Bergmann Polska zostanie zaprezentowane flagowe urządzenie marki – nowoczesna prasa, która może zagęszczać odpady z kartonu, folii, etykiet, oklein czy też styropianu do worka foliowego lub do małego kontenera. Firma HSM Polska Sp. z o.o. odwiedzi targi m.in. z urządzeniem do produkcji wypełniaczy HSM ProfiPack P425 zamieniającym w mgnieniu oka zużyty karton w uniwersalny materiał opakowaniowy. Firma PPHU PolimerPro s.c. przedstawi innowacyjny produkt do zadruku tektury falistej – ekologiczną matrycę NXC wraz z półautomatycznym montażem Samm Postprint o szerokości 3500 mm umożliwiającą rozszerzenie jakości oraz trwałości druku fleksograficznego na tekturze. To nie wszystko. Wśród wystawców spotkamy zarówno nowe firmy, jak i te, które z targami Packaging Innovations związane są od lat.

Wiedza kluczem do sukcesu

Szeroka oferta wystawców to nie wszystko. Uczestnicy targów będą mogli bezpłatnie wziąć udział w licznych prezentacjach i szkoleniach przygotowanych w strefie workShops. Tematy zostały dobrane tak, aby kompleksowo przedstawić kwestie związane z projektowaniem, promocją i sprzedażą opakowań. Wśród zaproszonych ekspertów spotkamy m.in. Mikołaja Maślińskiego - prawnika, prezesa zarządu spółki MAŚLIŃSKI Law & Consulting Sp. z o.o, który przedstawi temat „Rozszerzona odpowiedzialność producenta w świetle projektowanych przepisów. Czy czeka nas rewolucja na rynku opakowań?”. Podczas prezentacji Antoniego Łuchniaka z Agencji Kółko i Krzyżyk dowiemy się „Jak odświeżyć opakowanie, by zyskać klientów? (i nie stracić dotychczasowych). O skutecznej strategii ochrony projektu opakowania porozmawiamy z Joanną Piłką z Patpol Kancelarii Patentowej. Jednym z tematów będzieEkomodulacja opakowań. Trendy, wyzwania, legislacja – omówi go Konrad Nowakowski z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań. Szczegółowy harmonogram strefy workShops dostępny jest na stronie https://packaginginnovations.pl/pl/program-towarzyszacy/workshops.html

Potrzeba nowych pomysłów

Podczas targów Packaging Innovations po raz 10. spotkamy się z laureatami konkursu Strefa Studenta. W tym roku konkurs wyjątkowo przyjął formę hybrydową. Zadaniem było zaprojektowanie i wykonanie prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Zgłoszone prace zostały ocenione przez profesjonalne jury, składające się z praktyków i ekspertów branż opakowaniowej oraz graficznej. Do ścisłego finału zakwalifikowano 17 prac. W II etapie konkursu uczestnicy podczas 2-minutowych prezentacji online prezentowali prototypy i odpowiadali na pytania jury. W kategorii Wrażenie zwyciężyła Gabriela Żełudziewicz prezentująca opakowanie na czekoladę „Cre-ate chocolate”, w kategorii Funkcjonalność i Forma - Gabriela Skrobacka prezentująca OKres BOX - opakowanie na środki higieniczne, w kategorii Szata Graficzna - Michalina Garnik prezentująca opakowanie na miód z funkcją pop-upu. Z finalistkami spotkamy się już niebawem na stoisku Strefy Studenta.

Targi Packaging Innovations to idealne miejsce, aby doświadczyć korzyści płynących z udziału w spotkaniach. To szansa dla całej branży na ponowną wymianę kontaktów stanowiących podstawę biznesu. Co zatem należy zrobić, aby wziąć udział w wydarzeniu? Wystarczy dokonać rejestracji online i pobrać bezpłatny bilet https://packaging2021.exposupport.pl/visitor/register

Opracowano na podstawie informacji organizatora