Monotype przejmuje Hoefler&Co
20 Sep 2021 11:10

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Monotype dodał do swojej biblioteki wiele popularnych na całym świecie krojów pisma po przejęciu firmy Hoefler&Co.

Transakcja, która została sfinalizowana 15 września br., zaowocowała dodaniem do portfolio Monotype takich krojów pisma jak Gotham, Knockout, Mercury, Sentinel, Chronicle, Decimal i Archer. Biblioteka krojów obejmuje obecnie ponad 100 rodzin fontów, z 1135 pojedynczymi fontami reprezentującymi 291 unikalnych stylów.

Projekty Hoefler&Co będą nadal dostępne na stronie typography.com, a Monotype planuje również dystrybucję krojów pisma poprzez swoją usługę Monotype Fonts na żądanie.

W świecie projektowania krojów pisma jest niewiele marek tak dobrze ocenianych jak Hoefler&Co - powiedział Ninan Chacko, prezes Monotype. - Dodając do naszego portfolio premierową bibliotekę i doświadczenie w projektowaniu, możemy lepiej służyć kreatywnej społeczności poprzez Monotype Fonts, jednocześnie rozszerzając naszą misję podnoszenia wartości typografii w handlu i kulturze.

Firma Hoefler&Co została założona w 1989 roku przez Jonathana Hoeflera, który wraz z dyrektor zarządzającą Carleen Borsella ustąpi teraz ze stanowiska, aby zająć się innymi kreatywnymi projektami.

Monotype jest bezsprzecznie właściwym partnerem, który umożliwi naszej pracy dalszy rozwój i sprostanie rosnącym potrzebom kreatywnych profesjonalistów w nadchodzących latach - powiedział Jonathan Hoefler. - Dla nas kluczowe znaczenie miało nawiązanie współpracy z organizacją, która fundamentalnie wierzy w wartość fontu. Monotype to najbardziej doświadczona biblioteka, która dziś opiekuje się wieloma z najważniejszych krojów pisma na świecie, co czyni ją naturalnym domem dla pracy, jaką stworzyliśmy w Hoefler&Co.

Biblioteka Hoefler&Co była tematem nominowanego do nagrody Emmy odcinka oryginalnego serialu dokumentalnego Netflix Abstract: The Art of Design.

Jej kroje pisma były również wykorzystywane w kampaniach prezydenckich zarówno Baracka Obamy, jak i Joe Bidena, a także przez marki takie jak Delta Airlines i Tiffany & Co oraz publikacje takie jak „Wired” i „The New York Times”.

Opracowano na podstawie informacji portalu Printweek