Mark Andy po raz kolejny wspiera studentów
22 Sep 2021 11:01

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Mark Andy, podejmująca od lat różnego rodzaju działania na rzecz szerzenia wiedzy wśród uczniów i studentów, zaproponowała w tym roku po raz pierwszy staż w swoim polskim oddziale. Odbył go – poznając wszystkie obszary działania Mark Andy Poland – jeden ze studentów Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej.

Miesięczny, odpłatny staż to kolejna propozycja – po warsztatach, szkoleniach, webinariach, zaproszeniach na Dni Otwarte oraz konkursie – jaką firma Mark Andy przygotowała z myślą o studentach kierunków o profilu poligraficznym. Tego rodzaju inicjatywa była pierwszą ze strony tego dostawcy i – jak podkreśla Lena Chmielewska-Bontron, european marketing manager Mark Andy – jedną z nielicznych w branży poligraficznej: Mając kontakt ze studentami od wielu lat jesteśmy świadomi, że potrzebują oni wiedzy dotyczącej nowych rozwiązań i technologii. Często w rozmowach z nami narzekają na poziom nauczania, który odstaje od obecnej rzeczywistości branży poligraficznej. Dlatego zależy nam na tym, aby w jak największym stopniu i w możliwie atrakcyjnej formie przekazywać im wiedzę. Tym razem zaproponowaliśmy płatny staż dla jednego z nich.
Trwał on miesiąc i przez ten czas odbywający go student mógł poznać pracę każdego z działów firmy – od marketingu, poprzez sprzedaż, centrum demonstracyjne, serwis, po przygotowanie zleceń do druku. Student nie tylko obserwował naszą pracę, ale również staraliśmy się angażować go do wybranych działań – podkreśla Chmielewska-Bontron. - Miał między innymi wykonać kilka projektów etykiet, z którym to zadaniem dobrze sobie poradził. Generalnie staraliśmy się tak zagospodarować jego czas pobytu w naszej firmie, by przekazać mu jak największą dawkę wiedzy o technologii, maszynach, jakie posiadamy w swojej ofercie, a także o trendach rynkowych i możliwościach pracy w branżach związanych z drukowaniem etykiet.

Jak dodaje Lena Chmielewska-Bontron, działania skierowane do uczniów szkół oraz studentów uczelni poligraficznych są wśród priorytetów firmy Mark Andy: Zależy nam na przekazywaniu wiedzy przedstawicielom młodego pokolenia, której często nie mogą pozyskać w swoich szkołach i uczelniach. Skostniałe programy nauczania, a często również brak entuzjazmu wykładowców powodują, że poziom studentów wydziałów poligraficznych z roku na rok spada. Dlatego możliwość zaprezentowania naszych maszyn w pracy „na żywo”, kolejnych etapów przygotowania zlecenia do druku wydaje nam się nie tylko potrzebna, ale także – z perspektywy studentów i uczniów – interesująca. Jesteśmy przekonani, że zainicjowany w tym roku staż nie tylko może dostarczyć wiedzy studentom, ale przede wszystkim mogą oni poznać bliżej rynek i jego potrzeby, co z kolei może w przyszłości przełożyć się na ich wybory zawodowe. Z pewnością nie zrezygnujemy więc z tego rodzaju działań na rzecz młodego pokolenia – mówi Lena Chmielewska-Bontron. 

Już dziś firma zapowiada m.in. kontynuację konkursu Mark An­dy Stu­dent Awards dla studentów, jaki po raz pierwszy zorganizowała trzy lata temu. Dotyczy on wykonania projektu w jednej z podawanych wcześniej przez organizatora kategorii – może to być etykieta lub opakowanie. W tym roku zdecydowaliśmy się na jego międzynarodową edycję – mówi Lena Chmielewska-Bontron - co oznacza, że zgłosić się będą mogli do niego studenci z całego świata. Jest on skie­ro­wa­ny do wszyst­kich osób studiu­jących (dzien­nie bądź za­ocz­nie) kie­run­ki ta­kie jak po­li­gra­fia, pa­pier­nic­two, opako­wa­nia, sztu­ki pi­ęk­ne czy pro­jek­to­wa­nie gra­ficz­ne. Podobnie jak poprzednio, dla zwycięzców przygotowujemy atrakcyjne nagrody. Mamy też nadzieję, że podobnie jak inne nasze inicjatywy, również ta może stać się dla młodych ludzi możliwością zaistnie­nia na dy­na­micz­nie roz­wi­ja­jącym się ryn­ku pro­jek­to­wa­nia i pro­duk­cji opakowań oraz ety­kiet w tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­wej­.  

Opracowano na podstawie informacji firmy Mark Andy